Ida -

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

TÅG, jag älskar tåg!

Av Ida - 4 september 2009 01:05

Vilket gäng!!

Hade förväntat mig tre fyra stycken plus mig.. Men det blev hela NIO!!!

 Varav två killar dessutom :o


Men 1 timme och 20 minuters resväg dit.. 2 timmar och 5minuters resväg hem..  Det vill säga nästan 3 timmar och 30 minuter för att vara social i två timmar :P

 Dessutom för 16franc.. ungefär 100kronor.. Men det var det värt :D Är till och med värt att göra det varje vecka tycker jag! Dock är det ju det där med restiden.. :P Men jag fick flera erbjudanden att sova över hos de som bodde typ "7 minuter med tåg" bort.. :)

 Alla bodde inom en radie av restid på 40 minuter (dock var den den längsta och innehöll buss, väntetid, metro) Men jag kom som inböling..


Samma sak om man jämför var i Sverige vi var ifrån.. Stockholm var den stad som var närmast Umeå.. HAHAHA

Men blir lite irri på folk som tror att "vilken skillnad det måste vara för dig att det är så varmt här nere, du är väl van med -30 och sånt!?!?" GAH, tror folk på det eller är det bara något de löjlas med?


Iaf, de var trevliga! Jag kan bortse från de kommentarerna:P

 I och M, de som håller i träffarna var hur härliga som helst! I var husmorsassistent och fru till prästen.. Hon var snäll och trevlig :) M var lite mer galen och härlig och hur skön som helst! Hon var rena damen, men hon hade då ett hjärta av guld =)


Det var roligt att se att alla au pairerna, nåja de flesta, hade familjen som man kände igen/blivit kontaktade av medan man sökte själv ;) Haha, jag kunde ha haft en tio dagar gammal bäbis om jag hade valt första familjen.. Men nej, jag ångrar mig verkligen INTE!


Dock planeras en lördag med utgång med "gänget".. Men jag har som halft lovat E att åka och umgås med henne.. HUR SKA JAG GÖRA?!? HJÄLP MIG SNÄLLA!


Ps, ska nog skaffa den så kallade resdagboken som alla pratar om.. kanske lite sent påtänkt men ändå:P


Kraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards