Ida -

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Parlez-vous francais?

Av Ida - 1 september 2009 11:20

Mysmorgon. Steg som vanligt upp 7. Gick upp. Bara barnen nere, så jag började ta fram för att göra deras fikamackor. Men det slutade med att jag gjorde hela deras frukost!

 Jag åt med dem för en gångs skulle också..


Sedan tillbaka till sängen och sova i en timme.. Haha


Sedan ut och gå, hade bara tänkt gå. Tänkte ta den kortare rundan, det vill säga inte gå upp på berget, bara runt liksom.. Började gå "bakvägen" mot C, gick ut på ängen där jag brukar.. Men vek av på en grusväg till höger istället för den korta vägen "hem".. Sedan insåg jag att jag inte visste vad klockan var, och det kändes som attvägen började vika av åt fel håll.. Så jag tog fart, längs med trädkanten så krsade jag ängen, rakt upp på berget!!

Extrem träning om jag får säga det själv.. Nu var det bara så att den lillaskogsdungen tog slut så helt plötsligt så sprag jag mitt i den stekande solen! Det var 20 grader i suggan då jag begav mig ut, vågar inte gissa hur varmt det var i solen :P


Väl uppe så satte jag mig flåsande ner på en stenbänk som var under ett tak som gav SKÖN skugga! NU var jag på toppen av berget, förut har jag bara varit nere vid informationstavlan. Man ser me där men det är häftigt att sitta längst upp också :)


Joggade ner de 50 metrarna till informationstavlan, fortsatte ner till korsningen till C eller "hem" valde hem.. Men gick resten för jag har så evinnerligt ont i vänstra nacken.. Varför? Vad ska jag göra? Strechar lite nu och då.. Men det hjälper inte :(


Nu ska jag snart börja med att göra lunchen! Panerad fisk! Mumma! Men jag vet inte riktigt hur mycket jag ska göra.. Kanske bäst att göra allt.. I värsta fall har vi rester till imorrn :P


Kraaaam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards