Ida -

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

en liten tanke.. om fördomar..

Av Ida - 8 januari 2010 17:37

I tisdags åkte jag ju in till Bern och träffade E..

Vi gick runt.. Och så mitt på torget framför parlamentet så ser vi att de satt upp en isbana som folk åkte på. Jag ville också!


Men i alla fall. Senare kom vi in på hjälm när man åker skridskor.. Jag menade att det är ju självklart att man har hjälm då man åker skridskor, ellerhur?!?

Hon sa i alla fall att nere i Skåne så har man inte det!

Tillslut kom hon på en mening som bara förstärker mina fördomar mot skåningar. "Som att använda hjälm då man åker skridskor är som att ha dubbdäck på vintern"... Inte norrländsk mentalitet i alla fall.. Men E kan ju inte rå för att det är så!


Sedan kom jag på ännu en fördom idag..

Den här gången mot Schweizare. Inatt/morse så snöade det lite.. Men ändå så att det blev typ två centimeter på bilarna.

Men här har man varken borste eller isskrapa för vindrutetorkarna för göra jobbet. Det enda och allt jobb. Dvs. snön som vindrutetorkarna inte når får så snällt ligga kvar på bilen tills vindens makter möjligen, om man har tur, hjälper snön ut/upp i det fria...


Smart. verkligen inte!


Kramhej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards