Ida -

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Måste jag?

Av Ida - 18 september 2009 16:03

Igår jobbade jag på för FULLT!
Sedan tog jag gröt med banan och kanel till middag- fy vad gott!!

Åkte iväg till L och au pairträff.. Trevligt folk att bara prata med :)


KOm hem sent, DÄCKADE i sängen!
Vaknade och önskade att klockan gick fel, men det gjorde den inte.. Upp och fixa allt! Sedan sätter jag igång tvätt och städar av allt och springer BUMS i säng, sover lääänge.. Vaknar och inser att jag varken orkar eller kan bege mig ut och springa. Mina ben var som tegelstenar :S


Men jag tvättar och tvättar och torktumlar hela dagen, fixar lunch, tvättar fönster och till sist känner jag mig lite peppad på att gå ut och röra på mig i alla fall..

Så på med linnet (Ja, det är 21grader här idag :D ) byxorna och allt annat därtill.. Går ut och går upp på kullen och springer hela vägen (den kortare vägen, men ändå HELA) vägen "hem"! LYCKA :D


På förmiddagen tog jag mig friheten att sitta vid datorn.. Den där blåa klänningen jag bloggade om förra veckan har jag funderat på hela tiden sedan dess! Hade i princip bestämt mig för att beställa den och gick in för att göra det :D
 Tro på tusan att den finns kvar!?!? Den var som bortblåst!! Tyvärr tolkar jag det som att det inte var meningen att jag skulle ha den :( Men den var ju så perfekt!!!!!

Då tröstade jag mig med att gå in på Vagabond.com och kolla på skor :D Hittade genast ett par som föll mig i smaken.. men jag har inte beställt dem för det!
Och här i Schweiz är ju som sagt "allt" dyrare än i Sverige..


Ikväll ska jag iaf åka och fika med E!!

 Imorrn ska vi förmodligen cykla runt sjön!! Pappan i familjen har sagt att det bara tar en timme.. men med tanke på hur stor jag uppskattar att sjön är så tror jag att det tar mer än det :P och jag vill ha med mig picknick och så vill jag se byarna vi cyklar igenom också.. Inte bara svischa förbi dem som alla andra cyklister här skulle ha gjort.. Jag räknar på minst MINST två timmar :) Och kameran ska med, så håll tummarna på att jag lägger upp några ;)


Hoppas på SOL och lagomt varmt!

Tjing!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards