Ida -

Alla inlägg under november 2009

Av Ida - 18 november 2009 11:02

Jag är så extremt, fruktansvärt, enormt, sjukligt sugen på att åka slalom!!

Tror jag går under snart om jag inte sysselsätter mig med något jag gillar?!!!?


Ett delmål är i alla fall att införskaffa mig ett par stavar (eventuellt låna här i familjen? )

Dessutom så måste mina kära nya men OVALLADE skidor vallas.. Varför gör man inte det på affären då man säljer dem? Det gör man ju i Sverige! Så imorgon är mitt mål att hoppa upp på cykeln, eller förmodligen låna bilen och köra till Mondo Sport och fråga om man kan valla skidor där.. Och kanske se om jag hittar ett par stavar till en billig peng.. Annars så åker jag till sport-outleten och kollar på stavar. Men det här kanske jag ska göra redan idag, ska nämligen åka förbi outleten då jag skjutsar S på kalaset! JA!

 Jag ser ljuset!


Sedan ska jag bara hitta något sällskap att åka slalom med.. Det vore ju inte så roligt att åka själv :/ Tyvärr måste man åka ganska långt/högt upp för att hitta snö och öppna backar..

 Det är ju nämligen 14grader här.. Och så är det ju oftast dyrare på dem platserna som öppnar tidigt eventuellt har öppet året runt.


Dessutom är jag sugen på att göra något kreativt! Typ SY!! Så jag ska bege mig till pysselaffären imorgon/på fredag och leta material! Och så måste jag fråga U om jag får använda deras symaskin..


Men ikväll väntar BAKNING! För fulla muggar.. nämligen 100 lussekatter till julbasaren på lördag. Så jag ska väl dra ett litet strå till stacken genom att baka på min fritid! Men det har jag inte så mycket emot..


Nu ska här drickas te och sedan hoppa in i duschen!


Kram

Av Ida - 17 november 2009 21:04

Saknar er så OTROLIGT mycket! Varenda EN av er!

Förstår inte hur jag skulle ha klarat det här utan er!! Men det är nog därför ni är ännu mer saknade, för jag vet hur mycket ni betyder för mig. Hoppas ni förstår hur mycket ni är värda i mina ögon!


Kram

Av Ida - 17 november 2009 15:02

Ja, idag har jag gjort mycket men ingenting. Dagen har rullat på, med en konstig tidsuppfattning.. Klockan är redan tre och jag ska möta upp S på Manor för att inhandla ännu en present inför ännu ett kalas.

Men jag började dagen med att städa. Hade städat klart vid halv 10. Plockar då upp boken och datorn till mellanvåningen och sätter mig och läser och drygar framför dumburken tills barnen kom hem till lunch.

Lunchen gick snabbt. Barnen packade sina saker och drog iväg till skolan..

Och vad har jag gjort? Ingenting! eller läst och chattat/läst andra bloggar.. Tiden har runnit ur mina händer och jag har blivit JÄTTELAT då det gäller mina förut så regelbundna promenader! Men nu ska jag bege mig mot centrum för att kanske hinna gå ett extravarv runt stadskärnan innan jag ska möta upp tjejen..


Mest för psyket.. Dessutom hade jag velat besöka pysselaffären men tiden rinner ur mina händer idag! Får bli på torsdag.. bara inte hantverkarna kommer då!!?!?!?!


Jaja, för allas välbefinnande tänkte jag berätta att jag mår bättre i huvudet/kroppen idag!


Alltså jag måste ju få kommentera Es uppmuntrande kommentar! Tack för att du gav mig dagens skratt! Ler från öra till öra bara för att du berättade.. Nöjd !


Nu ska jag drömma vidare medan jag promenerar de fem minutrarna till stan..


Kraamar i massor! Är på sådant kramhumör! Varför är inte mina vänner här och kramar om mig? Jo, för att jag inte är där dem/dom är...

Av Ida - 16 november 2009 19:08

Okej, dagen har varit en.. pina?..


Vaknade. Mådde väl som vanligt. Sedan donkade huvudet.. Familjen åkte iväg till jobb och skola i vanlig ordning..

Jag gick och la mig, sov i flera timmar.. hade inte tänkt det, men så blev det. Mådde super då jag väl vaknade och tog tag i sysslorna. Bar upp strykbrädan till den ljusa, varma våningen och började stryka skjortor och byxor. Då jag var färdig med dem kläderna och hade plockat fram den exklusiva lunchen, resterna!! så kom barnen hem. S var hungrig och högg in på lunchen. J skulle få äta hos en kompis.. Okej för mig!


Jag åt. S gick till skolan. J kom hem en snabbis innan hon cyklade till skolan.. Jag började få ont i huvudet igen. Plåga. Sköt upp städningen till imorgon och tog tag i strykandet av lucialinnena. Tog sin lilla tid att få dem strukna. Väl färdig så tog jag fram datorn och satte igång ett program "Singing Bee". Huvudet ville inte vara snällt. Jag chattade lite. Bestämde mig för att jag inte orkade åka på franskakurs ikväll. Fick godkännande av E och mamma..

Berättade det för U då hon kom hem för att hämta J till naprapaten (svensk mamma här i samma stad). Jag skulle hämta S på gympan. Körde dit. Parkerade. Gick den lilla promenaden till gympahallen. Mötte S och gick tillbaka till bilen. Körde "hem". Parkerade. Satte igång spisen för att värma den redan färdiga köttfärssåsen samt vattenkastrullen till pastan. Går mot trappen. Går ner. Två steg nerifrån sett så slocknar mina ögon och jag "vaknar" av dunsen från att jag ramlat i golvet! Aj mitt ben! Upp på benen igen och försöker komma ihåg vad som hänt. Visst jag kommer ihåg att jag sa åt S att börja med läxan. Sedan blev det svart. Svimmade jag?

och av vilken anledning i sådana fall? På grund av min oupphörande huvudvärk? som i sin tur beror på vad? Dålig syn?

Borde kanske kolla synen nu då jag kommer hem till jul?


Blä.


Har dessutom fått brev från migrationsverket idag. På franska. Jag förstår inte riktigt varför jag fått brevet och vad dem vill ha sagt med det. JAg har i princip bara fått en lista på vilka dokument jag har skickat in.. Måste kolla upp vad den enda fullständiga meningen egentligen betyder!


Blä.


Ska nog läsa bok nu i någon timma. Sedan sova. Kommer jag lyckas? Nej, kommer väl stanna här framför datorn i någon timma istället.


Kram

Av Ida - 14 november 2009 23:19

Okej, erkännandet kommer först! Det är bra att ni vet vilken uppfattning ni ska ha om mig i framtiden. eller?

Jag visste knappt vem Jimmy Choo var. Vet knappt det nu heller. Men jag vet att han är en stor designer som har släppt en kollektion för H&M idag. Klockan 9 öppnades portarna till H&M i Bern och hans kollektion.


Jag mötte upp E vid Migros någon minut över 9. Då sa hon att det hade varit jättelång kö till HM och då vi kom dit så var det full rulle inne på damavdelningen (nej, killavdelningen var LUGN).. Alla klädställ var tomma och det enda som fanns att skymta var den ENORMA kön till accesoaravdelningen. E som verkade RIKTIGT duktig på tyska tolkade åt mig vad dem sa i högtalarna. Klockan 11 skulle acceoaravdelningen öppna för dem "utan armband". Dem hade nämligen delat ut armabnd i olika färger/nivåer till dem 160 första personerna i kön..


VI begav oss ut och in på andra butiker. Andra H&M också.. Provade lite skor.. lite kläder.. pratade..

Sedan gick vi tillbaka till Jimmy Choo-H&M och kollade hur stämningen var. E hade nämligen kollat in ett par skor hon gärna ville ha!

Vi väntade och hörde olika utrop i högtalarna.. Vi väntade och tillsist var det dags att öppna accesoaravdelningen för resterande människor. Det var ganska många..

Jag ställde mig på ett ställe och E på ett annat. Sedan öppnade vakterna avspärrningen och det blev verkligen påtryck bakfrån. Jag lyckades på något vis, blev inknuffad av alla andra som ville in, och roffade åt mig Es drömskor! I rätt storlek!


Tänkte inte på att jag kanske ville ha något. Varför skulle jag det?


Grabbade åt mig en börs/plånbok! Den var fin men ganska lik min nyinköpta. Fick förfrågan om att byta den mot en väska. Jag sa nej! mest för att jag höll en Jimmy Choobörs i handen. Sedan hittade E ett bälte jag gillade. Så det höll jag också hårt i. Hittade ett par skor som jag var tvungen att prova bara för att! Såhär såg dem ut! 

   

Snygga va?!?! Kanske inte min stil, eller prisklass, eller höjd på klack.. Men jag var ju tvungen att PROVA dem! E har en bild där dem sitter på mina fötter! Ska se om jag får tag på den ;P


Sedan så gick vi ut mot de mer öppna ytorna. Och där hängde ett ställ med kläder! Jag går dit och hänger på mig några plagg! Helt konstiga storlekar tyckte jag.. tills jag provade dem och det mesta satt ju BRA! Och på galgen var vissa saker inte så snygga men dem överraskade! Såhär snygg blev den här på! (Med bältet jag hittade!) Och jag kände mig SNYGG! (det händer inte ofta!)  

  


Tyvärr inte min prisklass.. Men visst var jag ganska snygg i den?!?! Dock med en dålig kamera, mobilkamera..)


Sedan provade jag en klänning som jag aldrig trodde jag skulle få på mig.. En TUNG paljetthistoria.. Se och skåda!

  

Studera inte min plutmage.. Skyller på min så kallade posering.. Och svank..


Sedan provade jag en sak som jag inte trodde jag skulle gilla. Men jag var ju tvungen att prova om jag fått chansen!

     

Åter igen med bältet. Men jag tyckte inte alls att den var snygg på galgen. Men såhär blev det!

Den här var jag nog mest inne på att köpa!


Sedan har vi paljettjackan, bara ett måste att prova.

  

Den var stor och tung. Men relativt snygg. Men inte snyggare än någon annan i princip likadan-men-mycket-billigare paljettjacka.


Sedan har vi favoriten av alla BÄLTET, här i en egen bild.. Eller egentligen inte egen bild för jag visar inte mig naken i ett bälte. Men med mina "civila" kläder jag hade idag.

  

Gillade verkligen bältet. Så om det är någon som läser det här och vill sälja ett sådant bälte så hör av er!!

Vad tycker ni?


För mig blev det inget köp, men jag hade velat fråga i kassan om jag fick en påse i alla fall.. Men det gjorde jag inte, jag blir nog inte lyckligare av en sådan påse, ellerhur?


Men E köpte ju sina skor!! Har ingen bild på själva skorna.. Men på PÅSEN såklart!

  


Trodde aldrig jag skulle skriva ett sånt här långt och utseendefixerat blogginlägg. Men nu är det gjort i alla fall!



Efter ruschen och värmen inne på HM så bytte vi det mot lunch i parlamentshusets park. Med utsikt mot alperna och SNÖtäckta toppar! Och solen som sken :)

Väldigt trevligt. Sedan "hängde" vi på stan tills vi blev hungriga igen och tog oss något att äta. Sedan Stabucks och trevligt prat!

Tyvärr så regnade det i slutet av dagen :( men vi är inte buttra för det!


Nu ska jag sluta med mitt MEGAlånga inlägg..


KRAM

Av Ida - 13 november 2009 20:06

lycka?  kan någon ge mig den! Jag har tappat bort den och jag vet inte var jag ska börja leta..


Dagen har varit osedvanligt SLÖ. Jag har segat hela dagen. Hade bara lite tvätt att tvätta.. Tvättade dessutom inte allt. Jag är lite ekonomiskt och ser ingen vinst i att tvätta två skjortor i en maskin.

 Lucialinnena är tvättade och hänger på tork. Ska stryka dem sen. Kanske redan i helgen, ja på min lediga helg kanske jag väljer att göra bort det. Har ju ändå inte så mycket planer för söndagen.

Sedan dammsög jag entreplanet, igen.


Sett webbtv, läst "Family Living" och börjar tycka att den inredningstidningen är RIKTIGT bra! Till det har jag druckit min nytillkomna sed att dricka te MINST en gång om dagen! Det är mysigt med te!


Sedan var jag ute på promenad. Kände att suget fanns i benen och jag begav mig fram i snabbare tempo. Sprang mest hela tiden. Kom sedan på att det var det jag inte skulle göra idag, springa. Jag har ju varit halvkrasslig och hela veckan och därför inte tränat. Men benen ville inte som hjärnan och jag mår hyffsat nu efteråt ändå! Hoppas jag inte blir sjuk bara!


Imorgon ska jag in till Bern och träffa en tjej som heter E (jag vet det är många E onämnd i min blogg!) Det som är bestämt är att vi ska kika in rusningen på H&M. Sedan får vi se vart Berns gator leder...

Ska bli trevligt :)


Nu väntar en tidig kväll men först en FILM! VIlken ska jag se? det blir svårt att komma på..


Kram

Av Ida - 12 november 2009 14:22

Tror inte att det någonsin har hänt att jag länkat till något på youtube. Men nu måste jag fasiken göra det!!


Den här låten satt jag fast i förra hösten. Och den är fortfarande lika underbar. Men jag hade "glömt bort" den till nu då jag hittade den igen!!




Kram

Av Ida - 12 november 2009 13:21

Sitter och smuttar så smått på en kopp te, njuter av att jag är ensam i huset för första gången idag!

Teet som vilar i min kopp är Tetleys Rooibos Vanilla, supergott! Brukar inte tycka om vaniljsmakande teer, men det här är lent och fräscht utan att bli sött och sliskigt :) Och så är påsarna lite roliga.. Haha


Vaknade, min klocka ringde inte. men jag hann ändå upp till morgonsysslorna. Inte för att jag behövde göra något eftersom mamman tog hand om allting.. Sen kom arkitekten och informerade familjen om läget i badrummet. Läget som började med en trasig kakelplatta som skulle bytas. Som nu är inne i en fas som ter sig i att halva duschväggens kakelplattor är puts väck. Massor av betong är borthackat fårn väggen. Att handfaten är bortplockade och det är vattenskada i hela väggen. Toaletten och badkaret får som tur är användas.. Men värt att gå på toa där om man inte kan tvätta händerna..

Det har i alla fall bankats och borrats och skakat i hela huset hela tisdagen och halva dagen idag. Nu står en stor fläkt där för att torka upp allt.. Arbetarna lämnade efter sig vita fotspår över halva huset.. Så därför ska jag strax dra fram dammsugaren och försöka få bort betongdammet. Trist att ett sådant nytt hus ska behöva renovera redan. Men ändå tur i oturen att dem hittade det nu. Vem vet annars hur länge det skulle ha gått!?!? Jag tippar dock ändå på att skadan skedde i och med byggandet. Kanske då dem fäste fast handfaten? Kvalificerad gissning.


Så mormor, nu lever både du och jag i vattenskadade hem!


Jag har känt mig krasslig i flera dagar nu.. Inte sådär sjuk på riktigt. Bara seg och trött och frusen mest hela tiden. Är det höstdvala mån tro? 

Igår sken solen i alla fall. Så jag gick ut på en promenad med kameran. FIck till några fina kort. Men vill redigera dem innan jag lägger upp dem. Har dock inget program på datorn. Måste ladda ner det snart. Typ idag.

Mina sysslor den här veckan är helt upp och ner, vridna och vända på sniskan. Men tvätten är redan gjord för hela veckan. Strykningen också. Dock är inte köksvåningen vaskad. Men ska gubbarna springa här varje dag så kan det ju inte vara till någon nytta.. Så jag dammsuger i princip varje dag istället. Men det går snabbt :)


Jag är så extremt danssugen så det finns inte i den här världen! Min kära E har ju dessutom berättat en bra nyhet och då blir man ju inte MINDRE danssugen! Fy bubblarns. Det är INTE ALLS lika roligt att dansa runt här på golvet ensam... men det är ju det närmsta dans jag kan komma.. Dessutom går ju godbitar som "Beast of burden", "Talking in your sleep" och "Golden eye" och massor av andra braiga låtar på radion konstant!


Jag har valt att inte nämna svininfluensan så mycket i min blogg. Men nu måste jag få säga mitt!

Visst vissa får allvarligare biverkningar av "Pandemix". De flesta får normala influensavaccinsbiverkningar. Visst media har förstorat upp det enormt. Men tänk också på hur många som sprider smittan. Genom att ta vaccin kan man göra sitt för att bryta den cirkeln i alla fall. Försöka att stoppa pandemin och dessutom hjälpa andra, som kanske inte skulle klara av influensan, att hålla sig friska.

Och som mitt försvar mot att människor inte riktigt vet vad som finns i sprutan så ställer jag bara motfrågan, vet du vad andra vacciner som du tagit har haft för innehåll? Bara för att det är massvaccinering av just det här vaccinet så märks ju biverkningarna tydligare. Skulle det ha varit massvaccinering av något annat vaccin så skulle man säkert märka konstiga och många biverkningar av det också. Min åsikt är lagd. Dock erkänner jag att jag inte är jätteinsatt och är fullt öppen att lyssna på andra åsikter och synvinklar.


Nu är det fram med dammsugaren som gäller!


Dessutom älskar jag att logga in på bloggen och se att jag fått nya kommentarer och gästboksinlägg! Så kommentera på så får ni se en mer aktiv blogg! :)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards