Ida -

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Ida - 4 november 2009 18:41

sitter nu här uppbunkrad i sängen, iförd min blåa pyjamaströja med de tillhörande rutiga byxorna. Shitsyggt! kanske inte, men sjukt bekvämt. Jag skämms inte för att berätta att klockan inte ens har slagit 19 och jag sitter i sängen iklädd dem kläderna.

Jag har laddat upp för en trevlig, mysig och underbar kväll framför datorn och webb-tv. Som för närvarande är min närmsta vän och finns alltid där för mig. här för mig.


Nu ska jag bara bestämma mig för vilken kanal jag ska börja söka program på. Dagens största I-landsproblem. Börjar nog från början. SVTplay.. sedan får det rulla på!


Hoppas ni har det lika mysigt som jag!

hade dock gärna gått ut en promenad, men det är så mörkt. och då kan jag bara gå på de belysta gatorna. Och det motiverar inte mig. Så en tv-mys-kväll blir det i alla fall!


Har nu löst ALLA korsord och ordlekar i en av mina två korsordstidningar. Kanske borde ta det lite lugnare med det. Annars är nog den andra tidningen färdiglöst innan helgen är slut.. och då har jag ju ingenting att roa mig med sen.


Kram

Av Ida - 4 november 2009 18:36

är inte magnolia en av de vackraste blommor som finns?


Tog mig en tur runt huset och fotade lite höstfärger/blommor/växter och lite annat.

Kolla in på facebook senare.. Min gräns för uppladdade bilder här på bloggen är snart nådd.. Måste bespara mig litegrann..

Ska fylla på till jul då jag kommer hem :)


Kram

Av Ida - 4 november 2009 14:49

Idag har jag städat.

Det är marknad idag och det betyder/betydde att S och J slutade redan 11 i skolan.

J skulle medverka på marknaden med hennes klass så hon kom aldrig hem för lunch. Det gjorde S. Hon ville hellre ha soppa än pizza.. Efteråt gjorde hon läxan. Sedan gick jag och hon mot centrum och marknaden. Hon skulle möta upp hennes kompisar klockan 14. Jag lämnade av henne och gick runt litegrann. Var mysigt.. dock inte så annourlunda jämfört med andra marknader jag varit på.. och jag har varit på MÅNGA.


Dock så är ju jag lite, LITE glömsk. Glömmer både pengar OCH KAMERAN!

DUMPALT!


jaja, skramlade ihop lite mynt och kunde köpa det jag behövde/planerat. Men kameran! Hur kunde jag glömma den!?!?


Det var enorm storm i morse, vaknade av regn och rusk.

Det regnade fram till 11. Sedan slutade det och började spricka upp. Då vi gick härifrån så var det riktigt soligt och vackert, perfekt för några höstbilder! Blåste dock, men det gör ju inte så mycket om solen skiner :)
 Marknaden täckte upp hela centrum, innanför ringmuren. Gatorna var avstängda och överallt sprang barn/ungdomar och skränade.

Utsiktsplatsen var höstig. På andra sidan sjön syntes de nu höstfärgade vinodlingarna. Det gick vita gäss på sjön och vid strandlinjen var det bara några enstaka av de förut hundratalet båtar ankrade. Löven skimrar i grön-gul-röda nyanser. Om de inte redan fallit av grenarna och blåser runt runt mina fötter. Gick tillbaka och förundrades ännu mer av alla färger som de olika buskarna vid trottoaren har, att det finns så många olika nyanser av gult och rött etc. 

Kom på att jag nog skulle hinna ut och fotografera med min riktiga kamera innan tjejerna kom hem. Klockan var ju bara 14.45 Klart jag skulle hinna! de skulle komma hem först vid 16!


Satte mig ner vid datorn för att hinna blogga litegrann också, jag hade ju massor med tid! Men så ringer mamman. En reparatör som ska laga altandörren kommer vid 15.40 Men jag hinner ju ändå ut och fota! det var ju mer än en halvtimma dit! Men så nämner hon även att hon är på väg hem!?!?!! Jaha? Lite oförberett? Nej, hon ska hem en sväng. Och nu klev hon just innanför dörren.


Så jag har inte varit ute och fångat de vackra färgerna med min älskade kamera. Som jag tyvärr inte ägnat nog mycket tid åt. Skulle gärna vilja smita ut och ta lite kort. Kanske går ut här på gräsmattan och hittar några färger. FInns ju faktiskt lite växtlighet här också..


Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards