Ida -

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Ida - 1 november 2009 16:55

nu händer det igen. Jag är tillbaka i Schweiz efter en trevlig och nödvändig vecka hemma!


Helt fantastiska människor det finns, runtomkring mig, som jag verkligen uppskattar! TACK!


Alltså andra gången jag fick säga adjö till nära och kära. Men nu är det inte alltför länge kvar till jul, min nästa hemresa. Tack för att ni gjorde min vecka! Hann inte med allt jag planerat (fast jag inte skulle planera in allt) men jag hann inte träffa alla så mycket som jag hade velat. På grund av olika saker. Veckan i Sverige ska jag inte skriva så mycket om, vill njuta av minnena istället :)


Igår mötte jag upp tjejerna och deras farmor och farfar på Arlanda. Före det så hade jag överlevt bussresan till Arlanda. Sovit mest hela vägen, vaknat lite då och då i och för sig.. Hoppade av bussen, med många andra vid Terminal 5 på Arlanda. Gick med vana, raska steg mot SkyCity och upphöjningen. Släpade upp min resväska och fick mig några fåtöljer. Som blis som en skön mjuk säng om man styr ihop dem. Av med skorna. Jackan som täcke och handbagaget som kudde. I med öronpropparna och sova två timmar och en halv timme till. SKÖNT!


Vaknade. Åt min medhavda frukost. Gick på toan och fixade mig lite.. Sedan till Pressbyrån och köpa tidningar!! En Amelia, en Plaza Interiör, Buslätta korsord, Expressen med Leva & Bo. Till Terminal två och där mötte jag upp dem.


Checkade in bagaget samtidigt som Lars Lagerbäck (fd förbundskapten för Svenska landslaget i fotboll). Vi åkte med samma bolag, förmodligen samma flight också.. Sedan fick jag och tjejerna "Speed-boarding" dvs vi fick vara bland de första att boarda planet. Najs!


Sedan två och en halv timme på flyget. Jag hann nicka till lite grann.. Tjejerna levde sitt egna liv.. Nää, det gick bra. Läste expressen och lite sånt.

Landade och gick för att hämta bagaget. Bagaget kom, helt. VI gick ut.. Men ingen mötte oss.. J ringde till mamman. Hon stod i bilkö på parkeringen. Hon kom, vi snabbfikade/åt på Starbucks. Sedan åkte vi tillbaka mot M. Mycket folk i rörelse på flygplatsen vid den tiden..


Vi kom tillbaka iaf. Ner i rummet och packa upp. Upp och hjälpa till. Laga mat. Tjejerna skulle ju förståss klä ut sig och gå och plinga på dörrar.. De fick ihop lite godis iaf. Hit kom det bara ett "gäng" och plingade på..


Sedan kom de tillbaka. Chokladfondue, mums. Massor med olika frukter. Jordgubbar till och med!

Sedan tänkte jag natta. GIck ner, såg sista avsnittet av "En Ö i havet" på svtplay. Sedan kollade jag in Idolernas senaste framträdanden. Fel person åkte ut!!!


Sedan lite Stockholm-Arlanda. Sedan föll jag pladask in i John-Blunds värld!


Vaknade 10.21 idag. Klockan skulle ringa 10.22 Lurigt!

Gick upp och åt frukost. Ut och träna. Sedan begav vi oss till Bern och lucia-övning!

Snacka om julkänslor man fick! Bara en ny lucia-sång för min del. Aldrig hört just den.. Alla ville hälsa på mig. "Du är den nya au-pairen!". Härligt att se så många svenskar samlade på ett och samma ställe! Och det var ju "bara" mammorna och deras döttrar. Tre killar totalt.


Lucia-linnen delades ut och sedan var det slut.

Nästa anhalt blev WS och lunch. Japansk nudelsoppa för min del. Halv portion, men jag blev sååå mätt! Hur mycket äter en japan egentligen?


Ikväll nalkas Pizza till middag.. U ska åka iväg och hämta R som varit borta hela veckan. Jag skulle kunna gå och lägga mig nu och SOMNA på en gång!


Först ska jag göra le deg! Pizzadegen alltså ;P


Tänker på er som är på samkvämet ikväll!


Kraaam

Ovido - Quiz & Flashcards