Ida -

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Ida - 9 november 2009 22:23

jag vet att jag ligger efter i mycket.


Speciellt att göra saker som jag egentligen verkligen borde ha vett att göra då det händer. Men nu tar vi en samlad trupp gratulationer!


Grattis mormor på födelsedagen, i efterskott! (lördag) Hoppas du förlåter mig för att jag inte ringde..

Grattis pappa på fars dag, i efterskott! (söndag) Hoppas du förlåter mig för att jag inte ringde..

Grattis kusinbarn på dopdagen! (söndag) Hoppas kusin och kusinbarnsmamma förlåter mig för att jag inte kunde närvara..


Någon jag glömt?


Kram

Av Ida - 9 november 2009 16:37


Gårdagen var intressant. Luciaövning. Åkte med en annan familj dit eftersom den här familjen var borta hela helgen.

Efteråt gick jag in mot centrum, förbi alla möjliga av världens länders ambassader. En hade riktig övervakning med vakter och grindar och allt man kan tänka sig, gissa vilken ambassad?


Gick över bron in mot centrum. Men valde att gå ner och gå bredvid aare runt centrum. Gick över tillbaka på "fel" sida av älven och traskade upp UPP, till rosengården. Kanske inte bästa vädret men vad gör man inte för lite motion OCH tidsfördriv. Man hade en vädligt vacker utsikt där uppifrån i alla fall. Såg verkligen hela centrala Bern!


Gick ner och sneddade mot Finn och Björk. haha. Namnet Bern kommer ifrån ordet "björn". Så Bern är ganska stolt över det och därför finns det en liten björnpark mitt i centrum. Finn, en björn från finland och Björk, en björn från danmark. Men det var verkligen ett utflyktsmål för en annars så tyst söndag. Jag skule uppskatta att halva Bern var där just då jag råkade gå förbi.


GIck sedan och letade efter Antonierhaus. Men hittade det inte. Får kolla på kartan igen och sedan hittar jag det förhoppningsvis!


Satte mig på tåget. Funderade varför det kändes så konstigt.. Det var ju ljust ute och jag såg utsikten! Men justja! Klockan är ju inte 19 än! Justja, då måste jag ju köpa biljett!!?!?!?!?

Satt på tusen nålar hela vägen "hem". SNÄLLA LÅT DET INTE KOMMA NÅGON KONTROLLANT!

Det låter extremt dumt att säga att man glömde köpa biljett, men så var det faktiskt..


Fy vad hemskt, ska aldrig mer utsätta mig för det orosmomentet!


Hade en depparkväll men efter lite pepp från mamma, ännu mer pepp från E och D så vaknade jag upp idag och kände mig ganska tillfreds.


En vanlig, helt vanlig måndag. Tyvärr har regnet öst ner heeeeeeeeeeela dagen.


Mamman ringde hem som vanligt på förmiddagen.

Och hon började tacka mig så mycket att jag blev generad. Första gången jag verkligen kände mig uppskattad :)

Hon sa det rakt ut och fy vad nöjd jag är. Men jag har kommit på att jag inte alls är bra på att ta komplimanger. Måste öva på det.


Annars så har jag städat halva huset. Tvättat tjejernas sängkläder och strykt (eller heter det strukigt? norrländska kanske ;P som skärt och skurit.. ) 10 skjortor. Bara två kvar nu! Sedan blir det förmodligen Bern imorgonkväll. Men ikväll väntar franskakurs först. Jag är tyvärr inte peppad. Ett dugg.


men tjejerna var otroligt glada då dem kom hem från skolan idag. Undra om dem fått lyckopiller på skolan?


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards