Ida -

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Ida - 6 november 2009 10:34

Jag är så fruktansvärt trött hela tiden. Kroppen bara säger ifrån och hela jag vill sova HELA tiden. Blä!


Men igår var en, som Kishti (hon stavar kanske så?) skulle ha sagt "Halleluja-moment!"

Jag var INTE inne på varken msn eller facebook eller mejlen eller bloggen på HELA dagen! Det trodde jag aldrig skulle hända i mitt liv här!


Vad gjorde jag då?


Jag läste bok, har liksom fastnat i den där boken nu. Boken jag aldrig trodde jag skulle gilla. Boken som jag började på för nån månad sedan och sedan läste två sidor och sedan bytte bort den mot mer lättläst litteratur.

Sedan kom nöden, och nöden har ingen lag så jag tog upp boken igen. "Plågade" mig igenom första kapitlen. Sedan kom en läs-svacka och sedan tog jag upp boken igen och nu är jag som sagt FAST. Men jag vill inte att den ska ta slut!! För snart väntar sista sidan och jag kommer sakna den bok  jag aldrig trodde jag skulle läsa ut.


Sedan såg jag på två avsnitt på det tv-program som jag aldrig trodde jag skulle följa. "Ensam mamma söker". Har nu plöjt mig igenom halva säsongen och ska se ett avsnitt till i eftermiddag! Skoj tycker jag! Måste ju tacka J litegrann för det. Hon är lite mer faschinerad av det och "Bonde söker fru".. men nu har jag alltså nästan blivit lika "faschinerad" som henne. Eller inte. Men det är ett bra tidsfördriv och man kan skratta!


Var sedan ute och gick och tog MASSOR med vackra höstbilder. Mestadels på blommor och blad. Och lite på mig själv.. Någon höstbild ska jag ju ha på mig själv!


Har dessutom tränat varje dag. Det är dock inte lika roligt att skriva om längre så jag utelämnar det tills vidare.


Vet inte om jag nämnde att jag var och träffade E i tisdags! :)

Tyvärr så ska ju hon åka hem imorrn, för gott..

Men vi ska ses på WS ikväll och kanske blir det Starbucks!


Idag har jag fått i uppgift att baka något. Tror det blir Tigerkaka. Blir spännande att se hur det blir med den...


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards