Ida -

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Ida - 14 november 2009 23:19

Okej, erkännandet kommer först! Det är bra att ni vet vilken uppfattning ni ska ha om mig i framtiden. eller?

Jag visste knappt vem Jimmy Choo var. Vet knappt det nu heller. Men jag vet att han är en stor designer som har släppt en kollektion för H&M idag. Klockan 9 öppnades portarna till H&M i Bern och hans kollektion.


Jag mötte upp E vid Migros någon minut över 9. Då sa hon att det hade varit jättelång kö till HM och då vi kom dit så var det full rulle inne på damavdelningen (nej, killavdelningen var LUGN).. Alla klädställ var tomma och det enda som fanns att skymta var den ENORMA kön till accesoaravdelningen. E som verkade RIKTIGT duktig på tyska tolkade åt mig vad dem sa i högtalarna. Klockan 11 skulle acceoaravdelningen öppna för dem "utan armband". Dem hade nämligen delat ut armabnd i olika färger/nivåer till dem 160 första personerna i kön..


VI begav oss ut och in på andra butiker. Andra H&M också.. Provade lite skor.. lite kläder.. pratade..

Sedan gick vi tillbaka till Jimmy Choo-H&M och kollade hur stämningen var. E hade nämligen kollat in ett par skor hon gärna ville ha!

Vi väntade och hörde olika utrop i högtalarna.. Vi väntade och tillsist var det dags att öppna accesoaravdelningen för resterande människor. Det var ganska många..

Jag ställde mig på ett ställe och E på ett annat. Sedan öppnade vakterna avspärrningen och det blev verkligen påtryck bakfrån. Jag lyckades på något vis, blev inknuffad av alla andra som ville in, och roffade åt mig Es drömskor! I rätt storlek!


Tänkte inte på att jag kanske ville ha något. Varför skulle jag det?


Grabbade åt mig en börs/plånbok! Den var fin men ganska lik min nyinköpta. Fick förfrågan om att byta den mot en väska. Jag sa nej! mest för att jag höll en Jimmy Choobörs i handen. Sedan hittade E ett bälte jag gillade. Så det höll jag också hårt i. Hittade ett par skor som jag var tvungen att prova bara för att! Såhär såg dem ut! 

   

Snygga va?!?! Kanske inte min stil, eller prisklass, eller höjd på klack.. Men jag var ju tvungen att PROVA dem! E har en bild där dem sitter på mina fötter! Ska se om jag får tag på den ;P


Sedan så gick vi ut mot de mer öppna ytorna. Och där hängde ett ställ med kläder! Jag går dit och hänger på mig några plagg! Helt konstiga storlekar tyckte jag.. tills jag provade dem och det mesta satt ju BRA! Och på galgen var vissa saker inte så snygga men dem överraskade! Såhär snygg blev den här på! (Med bältet jag hittade!) Och jag kände mig SNYGG! (det händer inte ofta!)  

  


Tyvärr inte min prisklass.. Men visst var jag ganska snygg i den?!?! Dock med en dålig kamera, mobilkamera..)


Sedan provade jag en klänning som jag aldrig trodde jag skulle få på mig.. En TUNG paljetthistoria.. Se och skåda!

  

Studera inte min plutmage.. Skyller på min så kallade posering.. Och svank..


Sedan provade jag en sak som jag inte trodde jag skulle gilla. Men jag var ju tvungen att prova om jag fått chansen!

     

Åter igen med bältet. Men jag tyckte inte alls att den var snygg på galgen. Men såhär blev det!

Den här var jag nog mest inne på att köpa!


Sedan har vi paljettjackan, bara ett måste att prova.

  

Den var stor och tung. Men relativt snygg. Men inte snyggare än någon annan i princip likadan-men-mycket-billigare paljettjacka.


Sedan har vi favoriten av alla BÄLTET, här i en egen bild.. Eller egentligen inte egen bild för jag visar inte mig naken i ett bälte. Men med mina "civila" kläder jag hade idag.

  

Gillade verkligen bältet. Så om det är någon som läser det här och vill sälja ett sådant bälte så hör av er!!

Vad tycker ni?


För mig blev det inget köp, men jag hade velat fråga i kassan om jag fick en påse i alla fall.. Men det gjorde jag inte, jag blir nog inte lyckligare av en sådan påse, ellerhur?


Men E köpte ju sina skor!! Har ingen bild på själva skorna.. Men på PÅSEN såklart!

  


Trodde aldrig jag skulle skriva ett sånt här långt och utseendefixerat blogginlägg. Men nu är det gjort i alla fall!



Efter ruschen och värmen inne på HM så bytte vi det mot lunch i parlamentshusets park. Med utsikt mot alperna och SNÖtäckta toppar! Och solen som sken :)

Väldigt trevligt. Sedan "hängde" vi på stan tills vi blev hungriga igen och tog oss något att äta. Sedan Stabucks och trevligt prat!

Tyvärr så regnade det i slutet av dagen :( men vi är inte buttra för det!


Nu ska jag sluta med mitt MEGAlånga inlägg..


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards