Ida -

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Ida - 16 november 2009 19:08

Okej, dagen har varit en.. pina?..


Vaknade. Mådde väl som vanligt. Sedan donkade huvudet.. Familjen åkte iväg till jobb och skola i vanlig ordning..

Jag gick och la mig, sov i flera timmar.. hade inte tänkt det, men så blev det. Mådde super då jag väl vaknade och tog tag i sysslorna. Bar upp strykbrädan till den ljusa, varma våningen och började stryka skjortor och byxor. Då jag var färdig med dem kläderna och hade plockat fram den exklusiva lunchen, resterna!! så kom barnen hem. S var hungrig och högg in på lunchen. J skulle få äta hos en kompis.. Okej för mig!


Jag åt. S gick till skolan. J kom hem en snabbis innan hon cyklade till skolan.. Jag började få ont i huvudet igen. Plåga. Sköt upp städningen till imorgon och tog tag i strykandet av lucialinnena. Tog sin lilla tid att få dem strukna. Väl färdig så tog jag fram datorn och satte igång ett program "Singing Bee". Huvudet ville inte vara snällt. Jag chattade lite. Bestämde mig för att jag inte orkade åka på franskakurs ikväll. Fick godkännande av E och mamma..

Berättade det för U då hon kom hem för att hämta J till naprapaten (svensk mamma här i samma stad). Jag skulle hämta S på gympan. Körde dit. Parkerade. Gick den lilla promenaden till gympahallen. Mötte S och gick tillbaka till bilen. Körde "hem". Parkerade. Satte igång spisen för att värma den redan färdiga köttfärssåsen samt vattenkastrullen till pastan. Går mot trappen. Går ner. Två steg nerifrån sett så slocknar mina ögon och jag "vaknar" av dunsen från att jag ramlat i golvet! Aj mitt ben! Upp på benen igen och försöker komma ihåg vad som hänt. Visst jag kommer ihåg att jag sa åt S att börja med läxan. Sedan blev det svart. Svimmade jag?

och av vilken anledning i sådana fall? På grund av min oupphörande huvudvärk? som i sin tur beror på vad? Dålig syn?

Borde kanske kolla synen nu då jag kommer hem till jul?


Blä.


Har dessutom fått brev från migrationsverket idag. På franska. Jag förstår inte riktigt varför jag fått brevet och vad dem vill ha sagt med det. JAg har i princip bara fått en lista på vilka dokument jag har skickat in.. Måste kolla upp vad den enda fullständiga meningen egentligen betyder!


Blä.


Ska nog läsa bok nu i någon timma. Sedan sova. Kommer jag lyckas? Nej, kommer väl stanna här framför datorn i någon timma istället.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards