Ida -

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Ida - 12 november 2009 14:22

Tror inte att det någonsin har hänt att jag länkat till något på youtube. Men nu måste jag fasiken göra det!!


Den här låten satt jag fast i förra hösten. Och den är fortfarande lika underbar. Men jag hade "glömt bort" den till nu då jag hittade den igen!!




Kram

Av Ida - 12 november 2009 13:21

Sitter och smuttar så smått på en kopp te, njuter av att jag är ensam i huset för första gången idag!

Teet som vilar i min kopp är Tetleys Rooibos Vanilla, supergott! Brukar inte tycka om vaniljsmakande teer, men det här är lent och fräscht utan att bli sött och sliskigt :) Och så är påsarna lite roliga.. Haha


Vaknade, min klocka ringde inte. men jag hann ändå upp till morgonsysslorna. Inte för att jag behövde göra något eftersom mamman tog hand om allting.. Sen kom arkitekten och informerade familjen om läget i badrummet. Läget som började med en trasig kakelplatta som skulle bytas. Som nu är inne i en fas som ter sig i att halva duschväggens kakelplattor är puts väck. Massor av betong är borthackat fårn väggen. Att handfaten är bortplockade och det är vattenskada i hela väggen. Toaletten och badkaret får som tur är användas.. Men värt att gå på toa där om man inte kan tvätta händerna..

Det har i alla fall bankats och borrats och skakat i hela huset hela tisdagen och halva dagen idag. Nu står en stor fläkt där för att torka upp allt.. Arbetarna lämnade efter sig vita fotspår över halva huset.. Så därför ska jag strax dra fram dammsugaren och försöka få bort betongdammet. Trist att ett sådant nytt hus ska behöva renovera redan. Men ändå tur i oturen att dem hittade det nu. Vem vet annars hur länge det skulle ha gått!?!? Jag tippar dock ändå på att skadan skedde i och med byggandet. Kanske då dem fäste fast handfaten? Kvalificerad gissning.


Så mormor, nu lever både du och jag i vattenskadade hem!


Jag har känt mig krasslig i flera dagar nu.. Inte sådär sjuk på riktigt. Bara seg och trött och frusen mest hela tiden. Är det höstdvala mån tro? 

Igår sken solen i alla fall. Så jag gick ut på en promenad med kameran. FIck till några fina kort. Men vill redigera dem innan jag lägger upp dem. Har dock inget program på datorn. Måste ladda ner det snart. Typ idag.

Mina sysslor den här veckan är helt upp och ner, vridna och vända på sniskan. Men tvätten är redan gjord för hela veckan. Strykningen också. Dock är inte köksvåningen vaskad. Men ska gubbarna springa här varje dag så kan det ju inte vara till någon nytta.. Så jag dammsuger i princip varje dag istället. Men det går snabbt :)


Jag är så extremt danssugen så det finns inte i den här världen! Min kära E har ju dessutom berättat en bra nyhet och då blir man ju inte MINDRE danssugen! Fy bubblarns. Det är INTE ALLS lika roligt att dansa runt här på golvet ensam... men det är ju det närmsta dans jag kan komma.. Dessutom går ju godbitar som "Beast of burden", "Talking in your sleep" och "Golden eye" och massor av andra braiga låtar på radion konstant!


Jag har valt att inte nämna svininfluensan så mycket i min blogg. Men nu måste jag få säga mitt!

Visst vissa får allvarligare biverkningar av "Pandemix". De flesta får normala influensavaccinsbiverkningar. Visst media har förstorat upp det enormt. Men tänk också på hur många som sprider smittan. Genom att ta vaccin kan man göra sitt för att bryta den cirkeln i alla fall. Försöka att stoppa pandemin och dessutom hjälpa andra, som kanske inte skulle klara av influensan, att hålla sig friska.

Och som mitt försvar mot att människor inte riktigt vet vad som finns i sprutan så ställer jag bara motfrågan, vet du vad andra vacciner som du tagit har haft för innehåll? Bara för att det är massvaccinering av just det här vaccinet så märks ju biverkningarna tydligare. Skulle det ha varit massvaccinering av något annat vaccin så skulle man säkert märka konstiga och många biverkningar av det också. Min åsikt är lagd. Dock erkänner jag att jag inte är jätteinsatt och är fullt öppen att lyssna på andra åsikter och synvinklar.


Nu är det fram med dammsugaren som gäller!


Dessutom älskar jag att logga in på bloggen och se att jag fått nya kommentarer och gästboksinlägg! Så kommentera på så får ni se en mer aktiv blogg! :)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards