Ida -

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Tomorrow, tomorow I love you tomorrow, your always a day away!

Av Ida - 29 augusti 2009 23:56

Okej, jag erkänner jag glömde bort att skriva om resten av dagen..


När jag kommer hem så är endast, den för närvarande sängliggande, pappan i familjen hemma..

Jag går ner i mitt rum och börjar fundera över dagen...


Jag är nere i rummet i ca 24 minuter så kommer mamman och J hem. Det har varit på IKEA och har hela bilen fullproppad med kartonger!

Jag hjälper till att bära in allt.. Två byråer, en säng, tre kontorstolar (EN VAR TILL MIG :D ) och en hylla, nytt sänglinne, handdukar, badrumsvåg, toaborstar, tavellist, förvaringslådor och ljuslyktor..


Jag och J börjar med att sätta ihop alla stolarna.. Sedan bär vi upp sängen till Js rum.. Sedan börjar funderingarna om hur hon ska möblera om. Vi bestämde oss till sist att sätta ihop sängen och ställa den där den stod förut men vinkla om den.  Sen möblerade vi om de flesta möblerna..

Sedan bär vi upp byrån (som vägde 46 kilo, puh!) Och börjar montera ihop den.. det tog mycket längre tid än att montera ihop sängen! Men tillslut efter många skruvar och bök och stök med allt omkring så var vi färdiga och åt middag där vid halv 9!

Nu är det bara att montera ihop byrån till Ss rum också..


Sedan såg jag, J och mamman på en tysk film.. en barnfilm och det är ganska roligt för man förstår ju fast man inte förstår det de säger.. KOmmunikation är mYCket mer än språk!


Jaja, nu är det läggdags!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards