Ida -

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Carrottenkakken

Av Ida - 28 augusti 2009 18:07

Dagarna går sååå låååååååååångsamt! Har ingen att bara ringa till, ingen att åka till bara sådär spontant! Jag har ingen! Visst, min dator fungerar ju, och så men det är inte samma sak!
SAknar er!


Kollar runt på internet, har hittat en franskakurs jag förmodligen ska anmäla mig till.. Men jag vet inte på vilken nivå jag är, A2 eller B1 eller vad?

 Blir väl A2 och om det är för enkelt får jag väl glänsa med min "extremt-stora-kunskap-som-jag-kommer-ihåg" inte..


Blev även sjukt sugen på morotskaka!! Måste ner på affärn på måndag eller redan i helgen och kolla om de har philadelphia-ost i detta civiliserade land. Måste kanske ta reda på vad färskost heter för de är lite inskränkta i detta land.. Ostens land kanske inte vill importera "oklassig" ost då det finns så mycket sådant som tillverkas här!


Schweiz är indelat i kantoner (stater,län- med egna lagar). Och det tillverkas ju ändå mycket vin i det här landet.. Men bara 1% (EN) av allt vin som tillverkas i Schweiz exporteras ut från den kanton som den är tillverkad i! Alltså schweizarna vill inte att någon annan kanton eller land ska drcka deras vin.. Undra varför..? kanske är så dålig kvalla? Nej, inte i det här landet Haha


Men i alla fall, jag ska baka morotskaka någon dag! Morotskaka är ju faktiskt mycket mindre onyttig än andra "sockerkaks-karaktäristiska-kakor".. Så jag kan ju faktiskt unna mig att att baka en sådan och äta lite själv av den också.. Haha, min träning ja, justja, jag ska sluta med alla sorters kakor och sånt! Men efter jag har bakat morotskakan kan jag börja bli nyttig också =) vi säger så va? ;)


Kraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards