Ida -

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

slöja slöja på himmelen

Av Ida - 28 augusti 2009 11:08

Dagen började klockan 7. Gjorde mackor åt tjejerna till "mellanmålet" de har på förmiddagen på skolan.. Flätade Ss hår.. Hon är sådär ljuvligt naturligt blond, som jag också var vid den åldern!

Men inte längre..


Efter de hade åkt iväg till skolan så gick jag ner till sängen igen, härligt! slumrade till och myste i en halvtimme-fyrtiofem minuter.. Drog mig upp ur sängen och satte på mig min "träninsoutfit".. Haha, ett par mjukisbyxor.. Men idag avancerade jag till ett figurnära linne istället för den bylsiga t-shirten jag hade igår.. Mycket snyggare och jag kände mig faktiskt inte tjock, fast jag brukar göra det.. :)

Satte på mig mina Miendl på fossingarna och gav mig ut i morgonsolen.

 Solen tittade fram ut slöjmolnen lite nu och då och redan då, vid 9 så var det jättevarmt! Men sedan då den blev blyg och valde att skymma sig bakom slöjorna på himlen, så var det väldigt luftigt och skönt! Det blåste litegrann men lagomt. Mycket skönare att börja dagen med träning än att avsluta den, sprang några meter mer idag, gick några meter färre, men jag kör samma väg varje dag..


Imorgon kanske jag tar samma väg fast åt andra hållet, bara för lite omväxling.. Men det är skönt att avsluta med backen här bakom huset, mardröm att bestiga, men vi får se;) Peppa mig!


Sedan duschen!! Sköönt!


Sen till sysslorna- stryka skjortor! Några skjortor (alla som var ostrukna) senare sitter jag här och väntar på att tjejerna ska komma hem på lunch..

Blir potatismos och korv idag :) Godingar!


Nä nu ska jag bara vika tvätten som hängt ute över natten..


Kraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards