Ida -

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

glömskheten själv

Av Ida - 4 november 2009 14:49

Idag har jag städat.

Det är marknad idag och det betyder/betydde att S och J slutade redan 11 i skolan.

J skulle medverka på marknaden med hennes klass så hon kom aldrig hem för lunch. Det gjorde S. Hon ville hellre ha soppa än pizza.. Efteråt gjorde hon läxan. Sedan gick jag och hon mot centrum och marknaden. Hon skulle möta upp hennes kompisar klockan 14. Jag lämnade av henne och gick runt litegrann. Var mysigt.. dock inte så annourlunda jämfört med andra marknader jag varit på.. och jag har varit på MÅNGA.


Dock så är ju jag lite, LITE glömsk. Glömmer både pengar OCH KAMERAN!

DUMPALT!


jaja, skramlade ihop lite mynt och kunde köpa det jag behövde/planerat. Men kameran! Hur kunde jag glömma den!?!?


Det var enorm storm i morse, vaknade av regn och rusk.

Det regnade fram till 11. Sedan slutade det och började spricka upp. Då vi gick härifrån så var det riktigt soligt och vackert, perfekt för några höstbilder! Blåste dock, men det gör ju inte så mycket om solen skiner :)
 Marknaden täckte upp hela centrum, innanför ringmuren. Gatorna var avstängda och överallt sprang barn/ungdomar och skränade.

Utsiktsplatsen var höstig. På andra sidan sjön syntes de nu höstfärgade vinodlingarna. Det gick vita gäss på sjön och vid strandlinjen var det bara några enstaka av de förut hundratalet båtar ankrade. Löven skimrar i grön-gul-röda nyanser. Om de inte redan fallit av grenarna och blåser runt runt mina fötter. Gick tillbaka och förundrades ännu mer av alla färger som de olika buskarna vid trottoaren har, att det finns så många olika nyanser av gult och rött etc. 

Kom på att jag nog skulle hinna ut och fotografera med min riktiga kamera innan tjejerna kom hem. Klockan var ju bara 14.45 Klart jag skulle hinna! de skulle komma hem först vid 16!


Satte mig ner vid datorn för att hinna blogga litegrann också, jag hade ju massor med tid! Men så ringer mamman. En reparatör som ska laga altandörren kommer vid 15.40 Men jag hinner ju ändå ut och fota! det var ju mer än en halvtimma dit! Men så nämner hon även att hon är på väg hem!?!?!! Jaha? Lite oförberett? Nej, hon ska hem en sväng. Och nu klev hon just innanför dörren.


Så jag har inte varit ute och fångat de vackra färgerna med min älskade kamera. Som jag tyvärr inte ägnat nog mycket tid åt. Skulle gärna vilja smita ut och ta lite kort. Kanske går ut här på gräsmattan och hittar några färger. FInns ju faktiskt lite växtlighet här också..


Kram 

 
 
maja

maja

7 november 2009 12:53

när du kommer hem igen måste vi styra posthäng!!!
MÅSTE :*

http://www.lazypunk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards