Ida -

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ida - 15 oktober 2009 18:09

tar jag mitt förnuft till fånga och lägger ut bilden som jag lovat mormor!

Den är inte bra, tagen från takterassen så tänk på att jag är 8 meter upp redan..


Det här är alltså kullen jag bestiger varje dag på min träningsrunda!

Soluppgång till och med..

  


Har en bättre bild på min mobil... kan ladda upp den någon annan dag..


Kraam

Av Ida - 15 oktober 2009 14:06

En drömmorgon!

Jag vaknar, halv 7, pigg som en mört!


Går upp och inser att det är MINUS 1,5 grader! morgonlycka! Barnen var inte lika förtjusta..

Barnen åker till skolan,

solen går upp.

Jag tvättar och torktumlar för fulla muggar..

Pausar vid datorn, chattar litegrann..


Klär på mig varma kläder, knyter hårbandet så att det täcker öronen. Jag ser ut som jag vet inte vad, men inte bra. Men jag blir så lycklig av att kliva ut genom dörren och känna den friska, kalla luften mot mitt ansikte.


Går/springer samma runda som vanligt.


Oftast brukade mitt psyke ge upp först då jag är ute och springer.. På senare tid pendlar det mellan vad som ger upp först, mellan lungorna och benen. De dagarna jag är dum så är det lungorna som ger upp (de dagar jag inte tagit astma-medicinen) och de dagar jag är snäll med mig själv är det benen som ger upp först. Men det är även de dagarna jag är smart som jag är mest nöjd efteråt! Detta eftersom benen orkar mer! Och mycket mer än första veckan jag sprang...


Mina kinder var alldeles rödrosiga då jag kom innanför dörren och jag mådde super!

En banan och tekopp fick det bli!


Skönt med en varm dusch efter en kylig joggingtur. Sedan datorn.

Fick veta att vi inte kan åka till First imorrn, men jag överlever. Hoppas vi hinner ta det en annan dag!


J kommer hem väldigt tidigt! Då får jag veta att de fick åka hem tidigt för att det brinner i skolan!?!? Eller i Js skolbyggnad iaf. S går i en annan byggnad.
Sedan fick jag veta att det inte brunnit utan att det varit rökutveckling från köket (men jag funderar över vilket kök, eftersom alla barn går hem för att äta..) Hm...


De är kräsna på lunchen, men jag får dem mätta iaf!


Ska gå igenom alla bakböcker som U har, hon ville att jag skulle bara något fikabröd. Jag vet inte vad jag vill baka.. inget vanligt men ändå inte för svårt ..


(ps. har test-sökt några kurser till universitetet.. får se om jag kommer in.. )



Kram

Av Ida - 15 oktober 2009 08:28

En väckarklocka som ringde några år för sent!


Den ringde igår, eller egentligen nu på morgonen..


Det är väldigt skönt att vakna av väckarklockan, kolla på klockan stiga upp och känna sig pigg och levande :)


Varför kom jag inte på (får några år sedan) att det var så skönt? Då kanske man hade sluppit ångesten, tröttheten och allt med det under gymnasietiden!

Då kanske jag inte hade haft samma ångest över mina inte-så-bra betyg nu i efterhand.

Om jag hade vetat att det var så skönt att gå och lägga sig 21.30 och vakna 06.30 och må bra så hade jag kanske haft ett bättre liv?


Eller är det bara en fas? Eller vad?


Jag är pigg och hyffsat nöjd idag iaf! Idag ska jag tvätta, laga middag och baka fikabröd.. Får se hur motiverad jag är sen..


Kram

lyx

Av Ida - 14 oktober 2009 21:08

Vardagslyx - kopp varm choklad!

 Sånt man unnar sig då hösten och mörkret smyger sig på...


Inga bilder på kullen idag.. Imorgon förhoppningsvis!


Tidig kväll ikväll, sussa sött!


Kram

Av Ida - 14 oktober 2009 11:50

Har varit uppe med tuppen idag!

Och pigg var jag också.


Ska börja med att gå och lägga mig vid 22.. För att sedan gå upp vid 7 och ha hela dagen framför mig! hinna göra så mycket som möjligt utan att behöva stressa!

Idag började jag med att sätta på ugnen på "rengöring"..
Sedan städar jag, tvättar och torktumlar.


Sedan for jag ut och springer! RIktigt skönt, tog bilder med mobilen som jag ska lägga upp här senare ikväll mormor!


8 grader och sol är dagens väder och jag njuter!


Sedan har jag skurat ugnens valsar, galler, filter och plåtar. Nu är det SKINANDE rent!

Nu ska jag bara kolla igenom resterna, får se vad tjejerna vill ha..

Kram

Av Ida - 13 oktober 2009 21:59

Är inte det Nalle Puh!


Har hittat ett vackert citat från denna mysiga och kloka nalle..


Lyder som följer


Some people care too much, I think it's called love.
-- Winnie the Pooh



Min egna översättning


Vissa människor bryr sig för mycket, jag tror det kallas kärlek. -- Nalle Puh



Sussa sött!

Kram

Av Ida - 13 oktober 2009 20:38

ja, jag måste nog sammanfatta den här dagen som den bästa hittils i detta mini-pluttland!


Så fort mamman kom hem så drog jag på mig träningskläderna och for ut på en kvällsrunda. Det var 10 grader då jag begav mig, alltså åkte koftan på!

Så fort jag kom ut så kände jag doften av rök och kyla. Tänkte på mormor och morfar!

Hösten är här!

Sedan ute på ängarna doftade det smultron! Uppiggande!


Sedan gick jag raskt upp på kullen och sprang i princip hela vägen bort mot C och tillbaka "hem". RIktigt härligt!

Traktor körde bakom mig, så jag fick tillbaka känslan av svenskt höstlov hos mormor och morfar..

Sedan in och äta banan och dricka Äppel-te. Hur gott som helst! Jag tror jag ska börja med te varje dag :)


Kram



Av Ida - 13 oktober 2009 14:50

Visst berättade jag att J och hennes kompis bakade kladdkaka i onsdags? Den som hade hundra olika saker som garnering?!?


Själva kladdkake-grunden var så HIMLARNS god och lätt att göra!


Hemma så brukar mamma göra kladdkaka ibland, men jag har aldrig varit så förtjust i den.. Den har varit lite för rinnig för mig. Har alltid velat ha ett recept som är kladdigt men ändå inte rinnig om ni förstår vad jag menar..

Nu har jag alltså lagt vantarna på ett sådant recept!!

Det finns ju i och för sig mer än en miljard olika kladdkake-recept men det här är min favorit! (av de jag testat än iaf..)

Så det här receptet är främst till dig mamma! (men jag råder ALLA att prova det här receptet!!)


Kladdkaka


2ägg

3dl socker

4msk kakao

1 1/2 tsk vaniljsocker

1 1/2 dl mjöl

100g smält margarin



Smält margarin.

Rör ihop ägg och socker.

Blanda kakao, vaniljsocker och mjöl.

Rör i mjölblandningen i äggsmeten.

Rör ner det smälta margarinet.


Grädda i smord och bröad (gärna med kokos) form.

Grädda i 175gradig ugn i 30 minuter.


Superenkelt, supergott!


________________________________________________________________________________________


Fick en kommentar på mitt förra inlägg..

Ballerina eller stövlar, Vilket föredrar du?


Jag måste nog säga att jag föredrar stövlar då hösten börjar smyga sig på!

Gärna till kjolar, tunikor och klänningar med tjocka strumpbyxor till! Himlarns vad mysigt!


Dock har jag inga stövlar här nere (än). Har hittat ett par som jag gärna skulle vilja köpa, men jag ska försöka hålla hårt i mina pengar nu.. Har redan förbrukat för mycket!

Dock har jag lite svårt för högklackade lårhöga stövlar.. Visst det kan vara väldigt snyggt på vissa, men jag skulle inte dra på mig några själv.



Kram

Ovido - Quiz & Flashcards