Ida -

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Ida - 8 oktober 2009 15:02

De kommer hem, tyvärr, till min hemadress i Umeå om inte mindre än 2-3 dagar !! Snabba puckar!

De får ligga orörda där i några månader.. Hoppas de passar! Skorna som min kära mamma beställde åt mig är tydligen sköna.. undra hur jag vet det?!?!?!!?


Nu väntar mellis här!


Kram

Av Ida - 8 oktober 2009 13:32

på sommarens alla bilder.. igen..


Hittade de här från midsommarafton! Tillägnade min kära mormor och morfar!

(Mormor, om du vill spara ner bilderna på din dator så håller du musen över bilden. Sedan trycker du på högra knappen på musen. Då kommer en lista upp och du kan välja "spara bild som". Tryck där. Och då kommer ett fönster upp. I det fönstret ska du leta efter en knapp där det står "bilder". Dubbelklicka på den. Då kommer du till mappen "bilder". Där kan du döpa bilden och trycka på knappen "spara". Du kan göra likadant med alla tre bilderna. Men namnge bilderna olika.)


  

  

  

 Liknande dräkt som hon har på den här bilden har min mamma sytt.

Den är ganska lik om inte väldigt lik..

I alla fulla fall så börjar jag fundera om jag överhuvudtaget kommer i den fortfarande.. Skulle inte tro det.. men jag måste testa på jullovet!


ps.. mormor och morfar var inte med och dansade..

Kram

Av Ida - 8 oktober 2009 13:14

eller rättare sagt, mina framtida barn! De ska inte få äga helsvarta nästan identiska sockar! Det är så tidskrävande att försöka para ihop 21 svarta sockar! För till sist blir det över tre stycken varav ingen av dem kan bilda något par!! Min framtida man ska inte heller få äga svarta sockar, i alla fall inte i samma modell! För då måste man gå igenom vilka som är mest nötta för att det ska gå hyffsat jämnt ut i slutet!

 MEN, han får hellre ha likadana svarta sockar än tennissockar!! Jag tycker inte om dem! Bara så att ni vet... Och strumpor i sandaler är inte heller tillåtet.. Haha, jag och mina krav.. För kommer ni ihåg att jag vägrar stryka min framtida mans skjortor?

Ja, det lär jag ju få äta upp snart.. I framtiden kanske ingen man stryker skjortor, tänk om samhället håller på att gå tillbaka i tiden och alla kvinnor blir hemmafruar?

Det ska INTE få hända! Och det hoppas jag att alla håller med mig om!!



Kram

Av Ida - 8 oktober 2009 11:15

Du är alltid så bra! Alltid så som en mormor ska vara, hjälpa och stötta och säga bra saker i rättan tid!

Tur att du skaffat Skype så är det lite enklare för mig att få den supporten från dig!


Ät lite surströmming för mig också :)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards