Ida -

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Ida - 20 oktober 2009 19:27

då jag gick, nattljus då jag kom tillbaka.


Med skymningen föll även plusgraderna. Nästan iaf. KÄnde att det blev kallare för varje meter jag gick..


Promenrade sakta i början men kunde öka tempot i takt med att kroppen värmdes upp och ryggsmärtan svalnade.

Gick upp på kullen, men från baksidan, genom skogen på en smal stig. Mötte en fågel.

Det är verkligen jätteläskigt att gå i skogen i skymmning/mörker. Jag blir nästan rädd! Man kan ju snubbla över alla grenar och rötter som sticker upp ur marken! Man vill ju inte falla pladask framlänges! Skrapa upp hela ansiktet och allt annat...


Nu är jag så sjukt sugen på hjortron så det finns inte. Vet inte hur det kommer sig men så är det!



filmtajm ikväll!


Kram

Av Ida - 20 oktober 2009 17:15

tillbaka och nöjd med dagen.


Tränade lite bål idag.


L

unch med S gick bra. Fiskpinnar går alltid hem.
Sedan fick jag lov att hämta J hos hennes kompis. Kompisen kunde inte följa med på bowling.

Vi åkte hit. Ss kompis kom och de lekte ett tag.
Sedan packade jag frukt och vatten och vi begav oss mot Bowlinghallen.
Bowlade två serier och jag vann ;)

Men alla tjejer kämpade på bra!


Två timmar senare åkte vi därifrån nöjda! Det var en stor hall med 24 banor.
Men i detta land (kanton) är rökning inomhus tillåtet (BLÄ!)


På tvn i hallen visades PIPPI och efter det PETTSON OCH FINDUS! Lycka inombords!


Sedan höll jag på att tippa av stolen /köra av vägen då J spelar upp låtar från mobilen och BARBIE GIRL av Aqua spelas!?!?!?


Den är tydligen med på en samlingsskiva "best of 2009" här i Schweiz. Hemska tider hemska tider! minst 10 år sedan den var poppis hemma!



Nu lagas det middag här iaf.

En mamma i familjen som är sjuk så jag får stå i lite extra. Men det gör inte mig så mycket då tjejerna är så medgörliga som de varit idag!

Bra dag, nöjd med dagen. Fint liv.

Kram

Av Ida - 20 oktober 2009 10:41

Vaknade lite panikartat av att någon rörde sig i köket. Rummet precis ovanför mig.


Eftersom pappan skulle resa idag så skulle han ju inte vara hemma. Mamman borde vara på jobbet vid den tiden och då var det bara S kvar eftersom J sov hos kompis.


Så på med kläderna och upp i köket med mig.

Det var pappan. Skulle åka först vid 10 med tåget.


S låg och sov. Det var tänkt att jag skulle värma sådana här baguetter till frukost. Men när jag öppnade förpackningen så stank de så otrolig. Bästföredatumet var historia. Bara någon dag men ändå. Så jag satte igång med att göra scones istället. Men S ville inte ha. Menmen, jag fick mig en lyxfrukost såhär en tisdag och det var gott!

Blir nog ingen promenad/jogging idag eftersom S är hemma. Och så ska hennes kompis komma senare. Vet dock inte om hon ska äta lunch här. Dessutom kommer J hem med sin kompis och jag har ingen aning om de heller ska äta lunch här. Blir kanske fiskpinnar eftersom det är lätt att göra fler om det kommer fler barn.. Men vi får se.

Så eventuellt blir det fem personer aternativt två som ska äta..


Klockan 3 ska jag i alla fall ta alla dessa fyra barn och åka till bowlinghallen. Bowla! Hoppas det är likadant räknesystem/maskiner som hemma!


men det kan bli rörigt med fyra barn.. Eventuellt så hoppar väl jag att spela. Synd att jag kommer måsta offra sig. För fem personer på en bana blir ju faktiskt ganska mycket.


Men då får väl jag sitta och filosofera/läsa gå ut och gå (troligen inte) .


Ska försöka göra några bålstärkarövningar nu.

Har fortfarande ont i ryggen.

Har bytt madrass i sängen nu så det kanske blir bättre om några veckor. Känner mig väldigt optimistisk just nu. Inte riktigt.

Tvättar mina sängkläder nu iaf så jag kanske somnar ikväll bara av att det luktar så gott!


Det är riktigt fnt väder idag! Imorrn kanske jag drar upp barnen på kullen oc tar med picknick. Kan väl bli roligt? Eller är dem för stora för picknick?

 Varm choklad har väl ingen tackat nej till?!?!?


Jag har räknat. Och nu har jag varit här längre än antalet dagar det är kvar tills jag kommer hem till jul!!!!!! :D


Dessutom börjar lucia-träning nästa helg och då kommer jag nog bli rätt upptagen med det. Skönt att ha saker inplanerade och ha grejor att hjlpa till med och allt sånt! Ska tydligen baka 100 lussekatter till basaren också. Men jag tänker inte finna mig i att göra dem själv! Barnen och U får minsann hjälpa till! VI får kanske ta fredagskvällen innan basaren för att göra bullarna. För det står inte inskrivet i mitt kontrakt ;P


Nä, nu ska jag sätta mig i fåtöljen och sticka litegrann. Rev ju som sagt upp en halsduk så nu har jag garn att sysselsätta mig med. Eller så sätter jag mig och målar och försöker få S att också göra det.Hon ser på tv och borde inte sitta där så mycket längre. Inte om jag lyssnar på föräldrarna iaf.


Men ska få henne att komma ut något idag också. Det är riktigt härligt väder alltså!

Runt noll grader och SOL!

Grannfamiljen är ute och krattar gården. Men finns inga löv att kratta på den här gården. BLir att hitta på något annat. Kanske plocka ihop studsmattan. För det finns väl ingen mening med att studsa på den om det är nollgradigt. Tror ju inte att det kommer bli så mycket varmare kommande dagar/veckor.



Tack för den fina kommentaren Emma! Snart är det jul och då får vi träffas :) Äta, se film, äta godis ;) dansa!


Saknar er!

Ovido - Quiz & Flashcards