Ida -

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Dream

Av Ida - 15 oktober 2009 14:06

En drömmorgon!

Jag vaknar, halv 7, pigg som en mört!


Går upp och inser att det är MINUS 1,5 grader! morgonlycka! Barnen var inte lika förtjusta..

Barnen åker till skolan,

solen går upp.

Jag tvättar och torktumlar för fulla muggar..

Pausar vid datorn, chattar litegrann..


Klär på mig varma kläder, knyter hårbandet så att det täcker öronen. Jag ser ut som jag vet inte vad, men inte bra. Men jag blir så lycklig av att kliva ut genom dörren och känna den friska, kalla luften mot mitt ansikte.


Går/springer samma runda som vanligt.


Oftast brukade mitt psyke ge upp först då jag är ute och springer.. På senare tid pendlar det mellan vad som ger upp först, mellan lungorna och benen. De dagarna jag är dum så är det lungorna som ger upp (de dagar jag inte tagit astma-medicinen) och de dagar jag är snäll med mig själv är det benen som ger upp först. Men det är även de dagarna jag är smart som jag är mest nöjd efteråt! Detta eftersom benen orkar mer! Och mycket mer än första veckan jag sprang...


Mina kinder var alldeles rödrosiga då jag kom innanför dörren och jag mådde super!

En banan och tekopp fick det bli!


Skönt med en varm dusch efter en kylig joggingtur. Sedan datorn.

Fick veta att vi inte kan åka till First imorrn, men jag överlever. Hoppas vi hinner ta det en annan dag!


J kommer hem väldigt tidigt! Då får jag veta att de fick åka hem tidigt för att det brinner i skolan!?!? Eller i Js skolbyggnad iaf. S går i en annan byggnad.
Sedan fick jag veta att det inte brunnit utan att det varit rökutveckling från köket (men jag funderar över vilket kök, eftersom alla barn går hem för att äta..) Hm...


De är kräsna på lunchen, men jag får dem mätta iaf!


Ska gå igenom alla bakböcker som U har, hon ville att jag skulle bara något fikabröd. Jag vet inte vad jag vill baka.. inget vanligt men ändå inte för svårt ..


(ps. har test-sökt några kurser till universitetet.. får se om jag kommer in.. )



Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Presentation

skriv gärna en rad här..

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards