Ida -

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Ida - 13 oktober 2009 21:59

Är inte det Nalle Puh!


Har hittat ett vackert citat från denna mysiga och kloka nalle..


Lyder som följer


Some people care too much, I think it's called love.
-- Winnie the Pooh



Min egna översättning


Vissa människor bryr sig för mycket, jag tror det kallas kärlek. -- Nalle Puh



Sussa sött!

Kram

Av Ida - 13 oktober 2009 20:38

ja, jag måste nog sammanfatta den här dagen som den bästa hittils i detta mini-pluttland!


Så fort mamman kom hem så drog jag på mig träningskläderna och for ut på en kvällsrunda. Det var 10 grader då jag begav mig, alltså åkte koftan på!

Så fort jag kom ut så kände jag doften av rök och kyla. Tänkte på mormor och morfar!

Hösten är här!

Sedan ute på ängarna doftade det smultron! Uppiggande!


Sedan gick jag raskt upp på kullen och sprang i princip hela vägen bort mot C och tillbaka "hem". RIktigt härligt!

Traktor körde bakom mig, så jag fick tillbaka känslan av svenskt höstlov hos mormor och morfar..

Sedan in och äta banan och dricka Äppel-te. Hur gott som helst! Jag tror jag ska börja med te varje dag :)


Kram



Av Ida - 13 oktober 2009 14:50

Visst berättade jag att J och hennes kompis bakade kladdkaka i onsdags? Den som hade hundra olika saker som garnering?!?


Själva kladdkake-grunden var så HIMLARNS god och lätt att göra!


Hemma så brukar mamma göra kladdkaka ibland, men jag har aldrig varit så förtjust i den.. Den har varit lite för rinnig för mig. Har alltid velat ha ett recept som är kladdigt men ändå inte rinnig om ni förstår vad jag menar..

Nu har jag alltså lagt vantarna på ett sådant recept!!

Det finns ju i och för sig mer än en miljard olika kladdkake-recept men det här är min favorit! (av de jag testat än iaf..)

Så det här receptet är främst till dig mamma! (men jag råder ALLA att prova det här receptet!!)


Kladdkaka


2ägg

3dl socker

4msk kakao

1 1/2 tsk vaniljsocker

1 1/2 dl mjöl

100g smält margarin



Smält margarin.

Rör ihop ägg och socker.

Blanda kakao, vaniljsocker och mjöl.

Rör i mjölblandningen i äggsmeten.

Rör ner det smälta margarinet.


Grädda i smord och bröad (gärna med kokos) form.

Grädda i 175gradig ugn i 30 minuter.


Superenkelt, supergott!


________________________________________________________________________________________


Fick en kommentar på mitt förra inlägg..

Ballerina eller stövlar, Vilket föredrar du?


Jag måste nog säga att jag föredrar stövlar då hösten börjar smyga sig på!

Gärna till kjolar, tunikor och klänningar med tjocka strumpbyxor till! Himlarns vad mysigt!


Dock har jag inga stövlar här nere (än). Har hittat ett par som jag gärna skulle vilja köpa, men jag ska försöka hålla hårt i mina pengar nu.. Har redan förbrukat för mycket!

Dock har jag lite svårt för högklackade lårhöga stövlar.. Visst det kan vara väldigt snyggt på vissa, men jag skulle inte dra på mig några själv.



Kram

Av Ida - 13 oktober 2009 13:44

En mysig dag, barnen är snälla och jag mår bra!


Då de åkt tillbaka till skolan efter lunch så tänkte jag koka mig en te-kopp!

Grävde i djungeln av tepåsar och hittade ett utan etikett men som luktade gudomligt! Kokade och då jag häller upp vattnet i koppen, med tepåsen så förvandlas de annars så genomskinliga vattnet till en rosa-röd te som luktar fantastiskt!


Men att jag seda inser att den är samma färg som min tunika som jag har på mig idag, som i sin tur är samma färg som kudde jag sitter bredvid och som matchar väggen bakom mig!!

En väldigt rolig matchning helt enkelt!!


  


Du får kalla mig macho nu E!! Hihi


Kram

Av Ida - 13 oktober 2009 10:38

Vad härligt det är att vakna och känna att det kommer bli en bra dag!


Beror det på vädret? Beror det på att jag inte har ågra "stora" sysslor idag? Eller beror det bara på en sorts balans i livet?


Vaknade vid 7 som vanligt. Steg upp 07.10 Bara pappan uppe, satt såklart vid datorn och hade redan börjat sin arbetsdag..

Första glada nyheten var att det bara var en sak att diska från gårdagsmiddagen. Resten hade de redan avverkat.

Sedan kommer barnen och mamman ner, alla glada! TJejerna är pigga och trevliga och skojar och har sig som barn ska!

Det är 5 grader men sol! S tar på sig sina nya vinterstövlar och vinterjackan, halsduk och vantar och går runt och inspekterar sig själv i spegeln.

J sitter och pratar med pappan och hon verkar otroligt mycket tillfreds..


Mamman åker, pappan åker, S åker och tillsist så åker J.

Jag slänger in barnens sängkläder i tvättmaskinen och går sedan och lägger mig igen!


Sover som en STOCK, drömmer om Ö-viksmaran! Fy vilka bra drömmar jag har börjat drömma, nästan läskigt bra..

Jag minns bara att jag var GLAD och det är viktigt.

 Minns att jag var LYCKLIG med alla mina vänner.

 Minns att jag kände mig ÄLSKAD.

 Minns att jag pratade med mina barndomskompisar, fick kramar.. Som att jag lyckats bli någon.. Även de så kallade kompisar som inte varit så jättesnäll med mig, ville vara trevliga.. freaky.


I alla fall, jag vaknade och kände efter. Nej, jag ka snooza i några minuter. Steg upp 10.20 efter en alltför lång men otroligt trevlig power-nap. Men jag kände ingen ångest över att jag sovit så länge. Jag kände mig, ja jag kände mig nöjd.

Och som en känd bloggerska skrev för några dagar sedan. Alla "to-do" kanske inte är viktigast alla dagar. Vissa dagar är bättre och vissa är sämre. Idag var en bra dag, men lat. Men vissa dagar måste ma få vara lat och tänka på andra saker också!


Jag bestämde mig ganska snabbt att vänta med träningen tills efter lunch, eller kanske till och med till efter middagen! Eller så far jag ut och springer så fort mamman kommer hem, så jag hinner innan solen går ner. Kan ju äta middag efteråt!


Solen skiner och det luktar vinter. Jag är nöjd.


Tog genast mig upp i mellanvåningen. Satte mig i soffan med datorn i knät. Det finns 4 golv-till-tak-fönster, 2 disk-bänks-fönster och två fönster/skjutdörrar som tar upp hela kortsidan. SÅ jag är på rätt våning för att kunna njuta av solljuset men ändå slippa kylan att sitta ute. Njuter i fulla drag!


Tog fram en "gammal" Sofies Mode och sitter och småbläddrar i. Mysig morgon helt enkelt.


Ska kanske tillochmed göra mig en kopp varm choklad! Mysa till det ännu mer.. Eller en kopp te (lite nyttigare..)


Kraaaam

Ovido - Quiz & Flashcards