Ida -

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ida - 5 oktober 2009 15:24

Det har varit helt magiskt i helgen!! Helt sjukt fantastiskt vackert.. Lider av träningsvärk men det glöms lätt bort då jag tänker tillbaka på bergen och alla intryck! Helt magiskt!!


Skriver mer senare..med bilder :)


Kram

Av Ida - 2 oktober 2009 15:57

Lantbrödsbullar! Superenkelt, gott och populärt (bland barnen) bröd!!


Ska ta med mig lite i matscäken ;)


  

Kram

Av Ida - 2 oktober 2009 13:08

Brev ska skickas om ca 10 minuter.. MÅste hinna med det för att vara ett bra barnbarn..

Sedan ska jag baka bröd också! Måste jag hinna för att få med mig några skivor/bullar till matsäcken!


Först springer jag på posten (cyklar) sedan springer jag "hem" (cyklar) sedan bakar jag bröd sedan packar jag väskan sedan lagar jag middag sedan skyndar jag mig att sitta vid datorn ett litet tag till innan helgen! Den har som blivit min överlevnadsbok.. Eller sysselsättning..


Skrev i min "tankar och lite annat"-bok inatt då jag kom hem dödstrött!

För intimt att skriva av det exakt men jag kan förklara.. Åkte som sagt till Lausanne och au pairträff.. J ringde och frågade om jag ville sällskapa från bahnhof till kyrkan, såklart! (Vi kom senare..)

Där inne hade de redan startat "Män som hatar kvinnor".. Ingen fara för mig..Tog mig fika och satte mig vid bordet, orkade inte klämma mig ner i sofforna med de andra.. Dessutom är jag ju som ni förmodligne vet ingen film-människa.. Jag gick för att ta saft och så kom I (ledaren) och frågade hur det var med mig.. Svensk som jag är så svarade jag "bra" och hon frågade igen.. Jag kom på mig själv med att försöka bortförklara mig.. Hon sa "det syns att inte allt är okej.." Snacka om att ha gråten i halsen!


Sov i princip hela tågresna hem (förutom då jag skulle byta tåg) och en gång vaknade jag och kollade ut ur fönstret. Bäcksvart ute så jag såg bara min spegelbild. Jag ser inte ut att må bra alltså. Tårarna trillade ner för kinderna. Vågar inte ens känna efter hur jag mår idag.


Men jag taggar helgen i Zermatt iaf! Ska bli lite lättare stämmning och förhoppningsvis skratt! Ska få sova över hos S inatt, skönt att ha fixat det problemet...



Och Martin, försvarets sockar är grymt varma och sköna!!

Av Ida - 1 oktober 2009 18:12

Håll alla era tummar för mig ikväll! Jag ska nämligen försöka fixa något boende till imorrn... Håll tummarna!


Jag ber att få tacka för alla fina kommentarer jag fått senaste veckorna, de värmer!


Dessutom är jag numera en expert på såser! Nja, nästan iaf.. Gjort Pasta och svamp/squash-sås. RIktigt god blev den, men jag hade plockat ut lite svamp och squash innan jag blandade i såsen. Vill ju inte riskera att ligga lamslagen imorgon av mjölk-ont-i-magen! Dessutom lyxade jag till det och kokade grön tagliatelle! Fy vad mycket godare det är än vanlig smaklös spagetti..


Kokade äppelmos tidigare idag! Längtar till morgongröten imorrn. Det ska bli så gott med nya smaker till gröten! dessutom om jag lagt ner själ och hjärta i det.. Okej, så svårt var det inte, men ändå..


har promenixat, bytt sängkläder i huset och tvättat hela dagen.. Och stickat förståss! har fått tillbaka min stickiver från förra eller kanske förrförra veckan! Så nu har jag stickat upp ett helt nystan idag, jag måste ju snart börja sälja mina alster för att inte gå med förlust! Nåja det får vänta ett tag.. Är ju inte proffs direkt.. Men jag lärde mamman i fmailljen att lägga upp igår. Hon ha blivit så sugen på att sticka då hon sett att jag gjort det så nu stickar hon också!

hade en trevlig syjunta igårkväll alltså!


Jag är nöjd över att jag har börjat förstå alla tysktalande barn när det kommer och plingar på dörren och fråar om S eller J är hemma.. Oftast är de ju inte det.. Men nu vet ag vad de frågar! Och jag kan svara med teckenspråk! vilket framsteg!


Nä, nu ska jag packa lit inför helgen innan det bär av mot Lausanne och au pair-träff!!! WIE! SOCIALT se nanting!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards