Ida -

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Ida - 9 oktober 2009 22:58

nu lyxar jag till det! VIlken fredagsmyskväll det kommer bli!!

Hallonjuice, macka och soyayogurt! Vilket kalas;P

Det framför "A lot like love". SOm jag har sett några gånger.. Men var ändå den film jag var mest peppad på att titta på.. Finns ju inte SÅ många bra "inte-barnfilmer" i det här huset.. Då får man nöja sig med det som finns!


Kom hem från en shoppingkväll på WS! Strumpbyxor och leggings inhandlades! Nästan en supersnygg kjol, men smo var superful på mig! Fy hemska tider om jag inte hade provat den...


Jag har ju börjat lyssna på musik på min mobil igen.. Och idag kom jag fram till "Björn Gustavsson" Snacka om att få ett leende på läpparna! De som satt i min "närhet" måste ha märkt mitt försök att inte börja fnittra åt "Carina Berg-låten" Hihi


Nu börjar filmen, tjing!

Av Ida - 9 oktober 2009 18:37

Barnen har varit otroligt snälla och goa idag! Hade till och med vad folkmun skulle kalla "kvalitetstid" med tjejerna på lunchen!

Kanske är det för att det är fredag och de inte MÅSTE göra läxorna på lunchen och jag SLIPPER tjata på dem att göra det, eller så var det bara en BRA dag :)

Jag känner mig bättre till mods efter den här dagen i alla fall :)


Bakade morotsbröd idag och det blev väldigt vackert!

  


Undrar bara om det går hem hos barnen.. Gjorde två rundlimpor med sesamfrön och två utan, så de borde våga prova de utan iaf..


Snart ska jag bege mig mot WS och möta upp E och F. WS f

yller 1 år och det firar de med att ha 10% på allt just idag.. Så jag förbereder mig på mycket folk och trängsel och kö.. Men det gör ju inte så mycket då jag inte ska handla något... Eller ska jag? NEJ, ska hålla mig undan från det!! Har ju nyligen (igår) beställt två toppar.. Möjligen om jag hittar jeans! För jag har som sagt bara ett par jeans med mig hit.. och de är för stora.. Men jag ogillar starkt att köpa jeans. Så risken är inte så stor att jag kommer hemsläpandes på en shoppingpåse innehållande ett par jeans.
En sak jag vill och ska köpa (om jag hittar något snyggt par) är tjockare mönstrade strumpbyxor! Det vill jag ha :)

Nä, nu ska jag göra mig i ordning och dra mig mot tågstationen!


Kram


Av Ida - 9 oktober 2009 14:28

nu vågar jag blotta mig lite mer i min blogg.. Har knåpat litegrann med den som ni kanske märker..

Nu är den lite mer personlig tycker jag! Eller ni får se mer av mig i alla fall.. Och dessutom tyckte jag att då bloggen var blå så blev den så kall och frusen.. Jag är inte kall och frusen inombords egentligen men då jag gjorde den så kände jag väl mig lite så.. Nu är den lite mer Ida! med lite mer Ida-saker!


Ska ta mig äran att citera ev väldigt fin bok (som jag hittat här i huset...)  Boken heter "Oss vänner emellan" av Vicky Geelen. Man kan tro att det är ännu en "vänner-bok" i raden av citatböcker.. Men den är mer än så! Mest fokus ligger på bilderna och den är så vacker!
Så ska du köpa en bok till en vän, satsa på den här boken! Det finns ju såklart några väl valda citat i den också! här kommer en:

"En vän är någon som förstår ditt

 förflutna, tror på din framtid och

accepterar dig som du är idag."




vi kör en till då vi ändå är på gång..


"Livet igenom möter du människor som får

dig att le, gråta och skratta så att du nästan

 spricker, men det är de som lämnar

 sina avtryck i din själ som får dig att verkligen leva."




Kram

Ovido - Quiz & Flashcards