Ida -

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Kladdkaka!! och kommentarsvar

Av Ida - 13 oktober 2009 14:50

Visst berättade jag att J och hennes kompis bakade kladdkaka i onsdags? Den som hade hundra olika saker som garnering?!?


Själva kladdkake-grunden var så HIMLARNS god och lätt att göra!


Hemma så brukar mamma göra kladdkaka ibland, men jag har aldrig varit så förtjust i den.. Den har varit lite för rinnig för mig. Har alltid velat ha ett recept som är kladdigt men ändå inte rinnig om ni förstår vad jag menar..

Nu har jag alltså lagt vantarna på ett sådant recept!!

Det finns ju i och för sig mer än en miljard olika kladdkake-recept men det här är min favorit! (av de jag testat än iaf..)

Så det här receptet är främst till dig mamma! (men jag råder ALLA att prova det här receptet!!)


Kladdkaka


2ägg

3dl socker

4msk kakao

1 1/2 tsk vaniljsocker

1 1/2 dl mjöl

100g smält margarin



Smält margarin.

Rör ihop ägg och socker.

Blanda kakao, vaniljsocker och mjöl.

Rör i mjölblandningen i äggsmeten.

Rör ner det smälta margarinet.


Grädda i smord och bröad (gärna med kokos) form.

Grädda i 175gradig ugn i 30 minuter.


Superenkelt, supergott!


________________________________________________________________________________________


Fick en kommentar på mitt förra inlägg..

Ballerina eller stövlar, Vilket föredrar du?


Jag måste nog säga att jag föredrar stövlar då hösten börjar smyga sig på!

Gärna till kjolar, tunikor och klänningar med tjocka strumpbyxor till! Himlarns vad mysigt!


Dock har jag inga stövlar här nere (än). Har hittat ett par som jag gärna skulle vilja köpa, men jag ska försöka hålla hårt i mina pengar nu.. Har redan förbrukat för mycket!

Dock har jag lite svårt för högklackade lårhöga stövlar.. Visst det kan vara väldigt snyggt på vissa, men jag skulle inte dra på mig några själv.



Kram

 
 
Ingen bild

Emma.

13 oktober 2009 19:48

Hihi den kladdkakan gjorde Johan i söndags och den blev fruktansvärt god!:) rekommenderas varmt!
Hoppas du haft en bra dag!:)
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards