Ida -

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Middag allesammans!

Av Ida - 1 oktober 2009 18:12

Håll alla era tummar för mig ikväll! Jag ska nämligen försöka fixa något boende till imorrn... Håll tummarna!


Jag ber att få tacka för alla fina kommentarer jag fått senaste veckorna, de värmer!


Dessutom är jag numera en expert på såser! Nja, nästan iaf.. Gjort Pasta och svamp/squash-sås. RIktigt god blev den, men jag hade plockat ut lite svamp och squash innan jag blandade i såsen. Vill ju inte riskera att ligga lamslagen imorgon av mjölk-ont-i-magen! Dessutom lyxade jag till det och kokade grön tagliatelle! Fy vad mycket godare det är än vanlig smaklös spagetti..


Kokade äppelmos tidigare idag! Längtar till morgongröten imorrn. Det ska bli så gott med nya smaker till gröten! dessutom om jag lagt ner själ och hjärta i det.. Okej, så svårt var det inte, men ändå..


har promenixat, bytt sängkläder i huset och tvättat hela dagen.. Och stickat förståss! har fått tillbaka min stickiver från förra eller kanske förrförra veckan! Så nu har jag stickat upp ett helt nystan idag, jag måste ju snart börja sälja mina alster för att inte gå med förlust! Nåja det får vänta ett tag.. Är ju inte proffs direkt.. Men jag lärde mamman i fmailljen att lägga upp igår. Hon ha blivit så sugen på att sticka då hon sett att jag gjort det så nu stickar hon också!

hade en trevlig syjunta igårkväll alltså!


Jag är nöjd över att jag har börjat förstå alla tysktalande barn när det kommer och plingar på dörren och fråar om S eller J är hemma.. Oftast är de ju inte det.. Men nu vet ag vad de frågar! Och jag kan svara med teckenspråk! vilket framsteg!


Nä, nu ska jag packa lit inför helgen innan det bär av mot Lausanne och au pair-träff!!! WIE! SOCIALT se nanting!


Kram

 
 
Ingen bild

Emma.

1 oktober 2009 22:21

Hoppas du hade en trevlig aupairträff=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Presentation

skriv gärna en rad här..

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards