Ida -

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Ida - 18 februari 2011 22:37

Nu min finska hälft H! (den andra halvan är i USA och röjer runt.. vad är jag då för halva?? )


 Min roomie fyllde ju som sagt år häromdagen och då fick hon bland annat rosor.. Som jag kom på att jag skulle fota idag :)


  

Nu har de slagit ut så fint!

   

De var rosa, lagomt rosa.


  

En stjälk gick av nästan direkt, så den fick en hedersplats i ett champagneglas på spegelhyllan i toaletten. Vilken lyx att ha snittblommor i toaletten!


  

Egengjutna betonggrejjor som ligger i fönstret och ser vackra ut.. speciellt hjärtat!


  

Vilket månsken det var ikväll alltså! Här har jag släckt ner i hela lägenheten och det var ändå ljust liksom! förmodligen med viss hjälp av gatlyset, men månen är stark! och helrund :)


  

sen lekte jag lite i bild-redigeringsprogrammet.. Den här bilden var inte så smickrande innan jag fifflade med den.. Fusk kan jag tycka men spännande ändå!


  

Såhär kan samma bild se ut! Mer färg här..


Någon gång ska jag bli bra på att fota!

Av Ida - 18 februari 2011 21:46

Får jag skryta? Såklart, det är ju min egen blogg...



JAG FICK VG PÅ HEMTENTAN JAG SKREV FÖRRA HELGEN!! HALLELUJA :D



ÅÅÅÅÅÅH; jag är sååååååå bäst när det väl gäller!!!!!


Och jag är också godkänd på den förra uppgiften, vilket betyder att jag är klar med Pedagogik A och 30 hp avklarade! Lycka! Tänk, jag har studerat på universitet, det är det inte alla som har!!

Av Ida - 18 februari 2011 20:44

Förlåt min finska halva H!


Lovade henne att lägga upp bilder som jag fotat idag.. Men jag somnade liksom bara ifrån! Vaknade nu halv nio och är i och för sig minst lika trött men känner att jag inte kan eller får lägga mig igen för å kommer jag vakna runt 5 imorgonbitti och det är inte okej en lördag.. För då är hela helgen vänd åt fel håll och veckan (med nattjobb) kommer fallera redan där, nej fy!


Därför ska jag nu... göra något... så att jag inte somnar. Men vad?


Någon som vill ligga i en snödriva med mig och kolla på stjärnorna kanske? Fullmåne dessutom! Hade det inte varit så kallt hade jag med ens gått ut i någon snödriva bums! Annars är det ju ingen risk att somna när graderna sjunkigt så lågt som nu..


Bilderna kanske kommer upp nu snart ändå!

Av Ida - 18 februari 2011 10:21

Känsla: Lagomt morgonseg en fredag som denna.. Lite träningsvärk! Nöjd med livet-känslan infinner sig i kroppen :D

Gjort: Idag.. inte så mycket! Mejlat jobbet och lite annat och hoppas på bra pass nästa vecka!
Gör: Ligger under mitt hjärtmönstrade täcke och myser. Frukosten är uppdukad och jag struntar i om smulorna faller ner i sängen, för det här är fredagslyxmys! Mums!  

Planer: Dra på mig träningskläderna och bege mig mot ett lagomt långt spinningpass. 45 minuter är ju ingenting nu för tiden.. haha! Sedan tvätta och se till att ha en trevlig kväll!

Bästa: Är att jag är helt ledig ikväll och i helgen, så nu vet jag inte alls hur jag ska fylla i dagarna och kvällarna! Bara vila och njuta skulle vara perfekt, men jag har ju en tendens att bli rastlös..

I behov av förändring: Mitt liv! Eller i alla fall paniken över mitt liv. Paniken är inte befogad så det är väl den som borde mattas ner.. Så jag börja med att förändra läget i mitt rum, plocka undan alla kläder som inte är där de ska! (vill införskaffa mig en fin klädställning...)

Väder: Blå himmel, soldis och endast 20 minusgrader! Alltså finns det hopp om att gårdagens superjobbigt kalla väder håller sig borta från den här fredagen. Skulle vilja mig ut på längdskidor eller skoter.. Någon annan?


Kopierade "frågorna" rakt av från Ekonördarna på Lyckobacken! De skriver varje dag.. jag.. kanske en gång i kvartalet!



ps. jag är helt ledig hela helgen alla timmar. Skidskolan blev nerskuren på grund av för få anmälda så jag ska inte vara där något... Alltså! skulle uppskatta sällskap :D

Av Ida - 18 februari 2011 01:07

Jag ligger vaken för att jag inte kan somna..Knepigt det där!


Fick just veta att jag är helt ledig hela helgen! Trodde jag skulle ha skidskolan men anmälningarna harsinat och därför "behövs" inte jag.. Vad ska jag då hitta på? Kan ni svara på den frågan tack!


Kanske åker norröver imorrn om inte annat! Men är sugen på lite fart och fläkt känner jag.. Min far åker till NZ i en månad så det hade ju varit trevligt att träffa honom innan det också. Klurigt värre!


Därför ska jag sova och drömma om solsken, vit snö, skotrar och frusna sjöar! lite slalom också kanske..


Ovido - Quiz & Flashcards