Ida -

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Ida - 16 februari 2011 00:53

Dagen är över och jag ska lägga och gosa ner mig i sängen alldeles strax, men är full på tårta och alldeles skrattig av mig när jag kollar igenom kvällens bilder.. Därför måste jag blogga bort piggheten tänkte jag!


Dagen började redan 06.15 när min klocka ringde! Gick upp och tassade fram i köket när jag gjorde i ordning (inte så avancerat) brickan som jag sedan bar in, samtidigt som jag sjöng "Ja, må du leva..." lagomt falskt.. till J, min fina roomie som fyllde år!

  


Jag tror hon gillade det!


Sen när hon åkte iväg till skola så gick jag och la mig igen... Vaknade just innan elva (?!) av att telefonen ringde "Hej, jag ringer från Mats-Åke på teg". Ja, vi ska få en ny spis, på torsdag!! :D Glädje.

Sen bar det av för att träffa far min som har varit på konferens här i stan, så lunch (frukost!?) med honom. Sedan fick jag låna hans hyrbil, världens häftigaste, bästa och fräschaste Volvo S60! hämtade J på skolan och vi tog en raggarsväng och handlade servetter och sprits! Sen lämna henne hemma och åka och fiska upp syster och far innan avfärd mot sjukhuset och hälsa på.Trevligt

När jg kommer hem har J städat så fint och vi åt middag. Sen förberedelser för kalaset med stort K! Fyra tårtor hade vi flitigt tillverkat och alla blev supergoda! Dock tog jag inte en enda bild på tårtorna!! Såå dåligt!

Vi satt massor med folk runt vårt bord i vårt inte så stora kök.. De var inte kallt där inte! vi var nog 12-13 personer skulle jag tro! skoj! (i lånade köksstolar av grannen, schysst!)


Sen droppade folket av ochvi var bara 6 kvar när födelsdagsbarnet(?!?!) ville leka.. Vet inte vad leken heter, men kanske "lapp-leken".. typ arm mot haka och så ska man hålla fast en lapp däremellan. Roligt som få! och vad sjuka bilder det blev......


      

Mästar-paret!


  

Och jag skrattade galet mycket... konstigt!

  

huvud mot öra....


  

HAHAAAA


  

Knepiga varianter vissa fick ibland! Panna-rumpa good luck! 


   

Överlägsna vinnare! Det var de värda, och vi andra hade ont i kinderna!


Sen hade vi sångstund vid Js keyboard,vackert!


Nu SOOOVA! 

Ovido - Quiz & Flashcards