Ida -

Alla inlägg under februari 2011

Av Ida - 13 februari 2011 11:13

Drömde (ni som känner mig på fejjan vet redan vad..) att jag skateade uppför Ingemarbacken på längdskidor!! Hur kom det sig? Bästa med hela drömmen är ju att jag kom hela vägen upp (näst sist i en grupp på kanske 10 pers) vilket var en helt underbar känsla! och jag kände den trots att det inte hänt på riktigt :D Solen sken, en stav gick av just när jag kom upp och jag sken av lycka. Nästan lika mycket som solen sken den dagen. Vaknade sen och såg att solen skiner lika mycket på riktigt. Men att jag inte kommer odla någon googles-bränna idag eftersom jag ska sitta inne och producera sista sidan på min hemtenta. Men jag har kommit på att det är det värt eftersom då behöver jag inte trilskas med den sen och då är jag HELT fri!! Mums!


   

Syster och jag på promenad för typ tre år sedan.. men solen sken!  

Av Ida - 12 februari 2011 13:44

Jag föreställer mig att jag sitter på ett kontor och ha någon superrolig och spännande arbetsuppgift hängande över mig som jag verkligen vill göra! Därför har skjortan åkt på, håret satts upp (nog långt nu :D) och böcker och papper ligger i perfekta högar. Endast för att skapa illusionen av att jag vill skriva dn här hemtentan. KOmmer inte ihåg ett strunt från kursen, kanske för att jag under kursens gång spenderade mitt liv på terminalen och skrapade ihop kosing.


Samtidigt som jag försöker uppbåda den här illusionen så försöker jag reda ut mitt liv, eller i alla fall planera upp vad jag vill med mitt liv. Kom av en slump (?) in på folkhogskola.nu. Kollade runt oc hittade massor med trevliga utbildningar! Peppen ökar och jag är just nu någonstans mellan drömmar och verklighet när jag egetnligen borde fokusera. Därför bloggar jag om saken, som för att skriva av mig. Dessutom anordnar många folkhögskolor vecko-utbildningar på somrarna!! Har hittat två som jag vill gå i sommar! Dock är de samtidigt så jag måste fundera vad jag vill mest,vad som är mer jag, vad jag vill få ut av det. Och först och främst. Har jag råd? Vem vill med?


  



Åter till fostran genom det senaste århundradet.

Av Ida - 11 februari 2011 12:43

Nu har nog vissa svårt att förstå, varför jag skriver tre inlägg på en och samma dag...


Men jag är ju bäst, så det är nog itne så konstigt egentligen! skojja ba.. Kom just från spinningen och det var så galet roligt!!


Trodde aldrig jag skulle gå från ett spinningpass med ett leende som gick fårn öra till öra. Jag orkade hela passet och var inte ens mör i benen när jag klev av cykeln! Var har jag fått all energi ifrån? Så himla härlig känsla. Efter att ha tryckt i mig C-vitamin i form av en blodapelsin ska jag nu hoppa in i duschen (för även om jag inte var mör i benen så kan jag försäkra er om att svetten lackade..) och fräscha till mig!



  

För övrigt iklädd vinstträningskläderna! (och omplåstrad tumme.)


Sen ner i hemtenta och gotta mig innan det bär av till E för lite surr! Temposurr på mindre än en timme, men det är värt det!



Av Ida - 11 februari 2011 10:40

Kanske den bästa versionen på Elton Johns 'Your song'. Ellie Goulding gör den så braaaaa! Lovade H att lägga upp den/skicka den eller nåt. Men det blev bloggen eftersom hon även påstår på att jag bloggar för lite ;P

Menjag har ju reda skrivit på fejjan att jag ska på spinning, så det ä väl inte så intressant att läsa här?! Och så ser mitt liv ut just nu.. Inte så spännnade alltså!  



Av Ida - 11 februari 2011 01:12

har tagit slut. Efter massvis med snesömn och pengainsamlande så ska jag nu lägga mig och sova medans det är mörkt ute och fortfarande natt! Tydligen är det snö/flygkaos i de mer södra delarna av vårt avlånga land, spännande! Jag hänger inte riktigt med i nyheterna sen i september ungefär.. Och verkligen inte efter kvällar och nätter på terminalen. December var verkligen bara ett enda stort fluffludd.

Men nu har jag ändå stått pall i januari och trott jag haft koll, men icket! Hursom så är morgondagens plan att rycka upp mig gällande plugget och tentan jag aldrig lämnade in i januari ska nu ersättas av en ny hemtenta som jag ska skriva och lämna in på söndag, HEJJA IDA!


Delar med mig av en fin låt såhär lagomt innan jag ska sova!




Av Ida - 9 februari 2011 07:51

Hade tänkt sova bort hela den här dagen. I alla fall till elva. Gick åt fanders direkt! Vaknade otroligt pigg där vid 07.10 Utan vettig anledning. Jag som hade tänkt sova ju!!!!!!!!!!!! Orkar inte vara vaken. Bland annat för att jag ska jobba kommande natt. Startar inte bra. Omtenta på det som jag inte vill göra. Dagen kunde inte börja sämre.




Av Ida - 8 februari 2011 23:54

Då har den här dagen börjat lida mot sitt slut också. Blev en totalvändning ikväll och efter att ha ätit chokladmuffins så ska jag nu lägga mig och soooova! ska bli nedrans skönt.


kärlek till alla underbara i mitt liv!

Av Ida - 7 februari 2011 11:05

Har sovit riktigt kasst inatt.. Oroligt och jobbigt och blä! Var så evinnerligt trött igår och är minst lika trött nu! Dagens planer är.... skidskola ikväll!


Därför tänkte jag drömma mig bort idag till bättre tider.


Som

  


Eller

   (googlesbränna är alltid mysigt! )


Eller

  


Eller

      Grekstek var fint

  


Eller

           


  


Och alla andra dagar när jag hoppar av glädje!

Ovido - Quiz & Flashcards