Ida -

Alla inlägg under juni 2010

Av Ida - 14 juni 2010 01:29

till augusti och GREKLAND!!! :D Resan är bokad och nu finns ingen återvändo! Det går inte att avstyra så nu är ni fast med mig i grekland en hel vecka!! TAGGAD TILL TUSEN!!



Nu ska jag försöka sova! Jag var jättetrött för ett tag sedan men nu är jag så uppe i varv att det inte går att förklara! Hihihiiii


kraaaam

Av Ida - 13 juni 2010 12:30

loggade in för att jag kom på något jag verkligen var tvungen att skriva. Och nu har jag redan glömt bort det! jaja, jag får återkomma!!


J kom hit igår och vi hyrde film, en såndär orealistisk romantisk amerikansk film. Lagom lättsam!

Jag gillar att prata men det är inte så enkelt när jag ltåer som jag gör!! LÅter som en korp, som jag sa igår... :P strunt samma!


Nu ska jag ut i solen innan det bär iväg på jobb och sedan har vi en nätplaneringsdejt efter´jobbet! taggad!!! :D



Kramhej

Av Ida - 12 juni 2010 16:31

jag var uppe i skyarna igår!! eller rättare sagt inatt efter dansen!


SÅ HIMLA UNDERBART SKOJ, dansa kan få en att må så underbart bra :)


life is goooood!


men tyclker inte om dagens väder.. jag blir så rastlös!

Av Ida - 11 juni 2010 14:07

Att påstå att idag är en av mina mer händelserika är att ta i. Eller rättare sagt, det är en ren lögn!


Men det har varit extremt trivsamt att vara jag idag.


Efter förra inlägget snodde jag på mig lite finare kläder, inte för att påstå att arbetkläderna inte är fina men... Tog på mig ett par nya shorts som jag köpte i Sthlm. De är jättesöta!! Men lite väl korta kanske...

Sen traskade jag, mamsi och R iväg till skolan och kom precis i tid till första sången! Sedan rådde det ett sådär mysigt, förvirrad skolavslutning. Sådana där som man hade när man själv var "liten".. Under första delen så står jag och kollar in L, min svenskalärare.. Sen ser jag en tjej framför mig, vilken snygg klänning hon hade!! och inser ett tag senare att det var ju L!! :) Så himla skoj! så jag går fram till henne och vi tjattrar sådär lagomt mycket utan att störa.

Sen helt plötsligt så säger tjejen "vad fina ögon du har, vet du det?!" och jag bara spritter av glädje inombords! Tänk vad lite som kan göra så mycket.

Sedan utsågs hennes syster, som går ut nian, till årets elev! Wow! Åh, till och med jag blev rörd av stämningen kring hennes familj. Rektorns tal var fint, sådär lagomt långt för att ha någon betydelse och ändå så lättsamt så att ALLA orkar lyssna i några få minuter, fin rektor!

Sedan avslutades hela köret med "Den blomstertid nu kommer" och till råge på allt så SKEN SOLEN från en klarblå himmel och förgyllde hela stunden ännu mer.


Solen skiner fortfarande och det har jag ju utnyttjat till fullo. För jag har än inte gått och lagt mig efter nattens arbete, och då kan då ingen komma och säga att jag inte tagit vara på dagen..

I och för sig så gick jag ut och la mig i solstolen det första jag gjorde. Somnade direkt och sov under en sjal i tjugo minuter, det blåste ju kallt!

Vaknade, åt en våffla. La mig i stolen igen, frös så jag bäddade upp värsta sköna filten och stolsdynor och sånt och la mig på verandan istället. Där var det vindstilla. Jag somnade jag sov i närmare en timme.. I SOLEN. Vaknade av en irriterande fluga som flög fårn ben till ben, till arm, till rygg.. Men det kanske var dags att vakna och inse att livet är skönt ändå!


Det blir nog ingen dans ikväll, ändrar mina planer hela tiden.

Kan tack vare att jag ändrar mina planer jämt även nämna att min utomlandsresa förmodligen blir av, på ett eller annat sätt.


Jag är på så himla bra humör nu! Life's gooood!


(dock är min mobil knäpp igen... )



Kram

Av Ida - 11 juni 2010 08:34

natten har varit riktig störd på många sätt!

Först och främst så gick jag och la mig före 20 igår.. Sov till efter 23. Åt lite och sen cyklade jag iväg, inte alls stressad, till jobbet. Väl på jobbet fick jag tråksaker att göra, speciellt eftersom de andrainte villegöra som jag.. Strunt samma,, sen hade jag rast SJÄLV, skitskoj. Sen just innan hemgång släppte jag bomben efter att ha blivit på mycket bättre humör än innan rasten.

Bomben var bra lagd, smidigt planerat. Bra Ida!


Sen cyklade jag och H tillsammans över bron. Sen stod vi och tjattrade i typ en och en halv timme.. Nu är jag superpigg och redo för skolavslutning. Efter NOLL timmars sömn. Smidigt!

Sen nu fick jag veta att hela studentskivan fick utrymmas för att det hänt en olycka inne på TC... :S läskigt! hoppas verkligen att inget hemskt hände och att ingen jag känner skadade sig!! Tydligen utrymdes allt och studentskivan var nog inte som studenterna hade hoppats på.. TRÅKIGT!!!!


Dessutom är jag mitt uppe i ett stort beslut som jag måste ta!! HJÄLP MIG! JAG PALLAR INTE DET HÄR....

GAH!!


Nu ska jag som sagt på skolavslutning, solen skiner så jag får ta det där andra sen...


Ikväll blir det nog dans!


Kram

Av Ida - 10 juni 2010 16:43

är den borta!! helt väck! :D



SÅ SJUKT SKÖNT!!!!!!!!




Av Ida - 9 juni 2010 22:17

nära att skrika och säga fula saker och bara hoppa omkring och sura på grund av uppgivenhet. JAG VILL UTOMLANDS! Men den planerade /nästan bokade resan är avstyrd!


Så då får jag ordna det på något annat sätt..


Jag ska iväg, så är det bara!! 

fybubblanvadlessjagblirpåattdetjagplaneraraldrigbl
irav!!

Av Ida - 8 juni 2010 21:23

Jag gillar verkligen de här bilderna, så extremt mycket!!


    


Jag har aldrig varit såhär rund under fötterna!

Hittade bilderna på fejjan och snacka om att jag blev full i skratt, så underbart att få sånahär klockrena bilder på sig själv :)


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards