Ida -

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Hurra!

Av Ida - 16 oktober 2009 08:37

Min älskade mamma fyller år idag!

Grattis!


Min alldeles underbara mamma fyller jämt och jag avskyr verkligen att det var i år, då jag är här nere och röjer, som hon fyller jämt! Kunde det inte vara förra eller nästa år?


Hon är i alla fall värd en ledig dag med mycket glädje och tårta! Utan stress och jobb!


Här skickar jag ett fång blommor!


  






_______________________________________________


Dessutom ska jag förklara den berömda "kullen".. Förra bilden är tagen från takterassen här i huset.

Det som syntes i framgrunden är en vall som skiljer tomten från motorvägen (som då går på andra sidan vallen)


På den förra bilden (torsdagens inlägg) så stog jag mitt framför kullen. Jag går upp från vänster sida. går tvärs över kullen och går ner på den högra sidan. Man skulle kunna säga att jag går efter konturerna..


NU, lägger jag upp en ny bild på kullen.

Den här är tagen under rundans gång. Då jag tog bilden har jag alltså gått ca tre minuter från huset, man ser kullen lite från sidan här.

Solen är "ungefär" på samma ställe som på förra bilden.. (kanske hjälper er att förstå? ) 


På den här nya bilden så följer jag trottoaren åt rakt fram för att komma runt till gångstigen upp på kullen.

Förstår ni?


  


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards