Ida -

Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Ida - 23 januari 2008 22:00

Ja, kort sagt..

Först efter att ha skrivit förra inlägget så duschade jag, sen sprang jag tillköket och slängde i mig lite middag.

Efter det så sprang jag och drog på mig täckbyxorna, för jag hade kjol och det var kallt ute, vid den tiden minus 12.. Jag småsprang till busshållplatsen för att jag trodde att jag var sen, men tji där fick jag. Klockorna hemma borde synkas med "fröken ur".. Efter att ha stått där i lite mer än 5 minuter kom bussen och jag steg på.. Efter ett par minuters andningspaus så steg jag av bussen och kilade iväg på Östras gympasal i tron om att det skulle ta sisådär 20 minuter. Efter lca 15 var jag framme och sms:ade min kompis för att fråga hur långt hon hade kommit.. hon var 10 minuter bort, typ.

Så jag gick in..för första gången men det gick bra. Dem spelade innebandy idag, men jag skulle/var inte med.. Efter mer än en timmes spänning och lite lärakännafolkprat så sprang jag mot stan för att komma i tid till kören som börjar 19.00 (innebandytjoffset började 17.30) Väl framme så var klockan 5 i.. En annan kompis hade inte dykt upp men gjorde det efter några minuter. "lättnad"

Sedan efter sång och lite fika och lite "skvaller", så kom mamma för att hämta mig, men jag skulle köra, för jag vningskör ju trots allt. MIn syster satt fram och vägrade i princip att flytta bak och mamma höll nästan på att ge vika, men med bestämd ton sa jag NEJ.  Vid denna tidpunkt var det -1 grad.. Vad vill vädret mig?? Får jag aldrig min önskan uppfylld?

Sedan efter sisådär nästan 10 minuter körning så står det polisbil vid vägkanten och en röd "pekpinne" viftar mig in till vägkanten (inte bara jag, många fler åxå) och jag vevar ner rutan, och som tur var så satt ju mamma fram, trots att det var nära att syrran skulle ha gjort det.. Han frågade efter körkort och jag sa att jag övningskörde då uttryckte han " jahaa.. "

Jag fick blåsa!!! för första gången i mitt liv! Det var ganska intressant... men det var nagativt och jag fick köra vidare, han önskade till och med "lycka till med körkortet".. Det var snällt, poliser är ganska trevliga ändå...


På tal om övningskörning och onsdag och stress.. Jag var till körskolan idag efter skolan (innan förra inlägget) och frågade om paketpriser och olika alternativ.. Teorilektionerna är på onsdagar 17.30 allt händer på onsdagar.

Fick ett papper och några skämt på nacken.. Ställde av mig ryggsäcken för att stoppa ner det så han börjar prata med en annan, som frågar om teori och körböcker.. då säger han att dem har slagit ihop dem till en större bok.. Men jag hade ju "halva" redan.. så jag frågar hur jag skulle göra om jag var tvungen att köpa en "hel" bok. han gräver fram nån bok, men den var på engelska.. Plötsligt kommer han på nånting och går till en annan hylla och drar fram en blå bok "den ena halvan" och lägger den på disken framför oss.. jag öppnar och kollar igenom den bara lite tvärt och sen säger han " Du får den, vi ska ändå göra oss av med dem.." och jag svarade nåt i stil med "tack, vad snällt" å han "lycka till å ha en bra dag"

Känns som att alla är snälla mot mig idag, kanske är därför jag är så glad idag.. Tack till er som har bidragit till det!! ni är guld värda fast ni inte tror det. 


Det var det som hade hänt.. Och det var ju inte så mycket, men ganska mycket på lite tid..

Trots min trötthet blev det ett alldeles på tok för långt inlägg.. Vad ska jag göra?


Kram å puss på er

Av Ida - 23 januari 2008 15:32

Ja, här sitter jag hemma i soffan i min ensamhet. Och lyssnar på Lemon Tree, för att jag just insåg att jag hade den på datorn. Har absolut ingen aning om vars den kom ifrån.. jag är inte en sån som laddar ner musik..


Laddade dessutom upp en bild som jag tog med min alldeles egen mobil(genom bussrutan), denna kalla vackra gnistrande onsdagen. Dock var det inte så mycket snö. Läste på internet att dem hade haft 31,1 minusgrader i Hemavan i morse. Snacka om den stora förändringen. Hela förra veckan var det tö väder med temperaturen på 0 strecket.

Nu helt poff är det minusgrader och inte med måtta. Här i Ume var det typ 10 minusgrader och det klaga de flesta på. Men dock är det endast kallt för att det har vart varmt hela vintern... Skulle det ha vart 10 minusgrader i snitt i några veckor skulle vi inte klaga förens det blev typ 20 minusgrader.

Jag är glad och hoppas på nederbörd i form av snö, kall snl ska falla och ingen halka ska uppstå och den kan få ta en tid, eller så ska det snöa en meter på en natt.. Jag saknar närheten till en backe. Ett ställe man bara huxflux kan åka till och den står öppen för frihet. Frihet för mig då jag inte behöver bry mig om nåt annat än mig själv, dock måste man ju bry sig om andra i backen och inte åka på dem och så.. men inte så mycket mer än så, inga skolarbeten, ingen press på en, helt ensam får jag åka.

Ja, slalom är mitt intresse. Som jag själv har sagt, " jag är inte så bra, men oerhört entusiastisk".. då förstår ni.


I helgen ska man då fara å se innebandy.. Duvan Cup!!! ska bli skoj och idag fick jag fler lag att hejja på.. eller jag fick vetskap om att fler av mina kompisar ska spela och då ställer jag såklart upp som hejarklack!


Sen ska man ju spela själv om två helger.. Det ska bli roligt, det är lite mer på skoj, utklädda och allt.. Vi har världens bästa "tema" i år.. Ska väl bara införskaffa mig nåt att ha på mig... Kanske skriver efter turneringen vad jag hade på mig, så ni får hållas typ 2 veckor, eller snarare 3..


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards