Ida -

Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Ida - 19 januari 2008 23:33

Jag har fått värsta besöksboomen sen sist jag bloggade.. eller fler unika/dag än under tiden jag bloggade i princip varje dag..


Det är ganska precis en vecka sen jag bloggade sist. Jag har tänkt det så många kvällar men jag har under den första hela veckan på skolan sen jullovet stupat i säng varje kväll. Middag, lite tv sen sängen.

 Men nu då jag kommit till skott så har jag ingen aning vad jag ska skriva om, men det lär nog bli ett långt inlägg ändå, som vanligt.

 Jag har haft en ganska intressant vecka, eller inte.

Först var det måndag, jag har ingen aning om vad som hände. Lektioner antar jag. Idrott sist kom jag ihåg, fick gå till gymmet eftersom jag var halvt förkyld, satt å cyklade lite lungt. Sen gick jag å kolla vad de andra gjorde.. Sen då jag skulle gå hem så ville ingen gå åt samma håll som jag.. Ensam på vägen gick jag åkte hem eller nåt. 

Tisdagen kommer jag inte heller ihåg, förutom att jag efter skolan skulle gå till kuratorn, pratade om syster, som vanligt. Anmälde mig till en syskonstödgrupp.. Sen åkte jag hem till en tom lägenhet och den var tom ändå tills jag somnade å då stormade det in ljud och människor.

 Det var svårt att få mod att stiga upp ur sängen nästa dag, resten är som bortblåst.

Torsdag går till skolan, vet bar att jag hade historia och inte hann göra färdigt uppgiften (som fortfarande inte är inlämnad) och sammhällsuppsatsen som faktiskt är färdig men inte inlämnad. Åkte till lse för att besöka mina goda vänner och vara med för att planera inför Biskopens Buckla, vi bestämde "tema". Hur vi ska klä oss och göra entré och så. Jag var sekreterare vid whiteboarden och dem började kalla mig "Doris" så det lär ju sitta fast ett tag. Det var roligt och sen spelade jag "EyeToy" vilket var sjukt kul, jobbigt med roligt.

Fredag, upp klockan 6 för att äta frukost och sen sätta sig i bilen å åka 13 mil till skolan, skulle ju ha lektioner då åxå "suck" sovde hela resan. Kom till skolan ovanligt tidigt typ 40 minuter innan start. Tror jag sov ett tag där i det bäcksvarta klassrummet. Sen var det nån som satte på belysning och jag var snabb på knappen och stänga av... Skönt men sen kom verkligheten ikapp och läraren stegade in och tände och sa att jag skulle gå över till mitt klassrum och sa att det var dags att jag skulle börja med diktanalysen med tanke på att den skulle in efter lektionen. Så jag gick över och satte mig och skrev. Så mycket skrivande blev det inte men en bra start iaf. Sen hade vi IKK och det var roligt och jag kan minst sagt säga att man vaknade.. Vi skrev och bråkade med varande. Bråka utan att röra varann.. (Min "partner" vart rädd för mig...) Sen skulle sanningen fram. Lunch. Sen var det egentligen meningen att jag skulle sluta, men jag gick troget tillbaka till skolan och satte mig för att göra färdigt minst en uppsats, valde svenskan. Så där satt jag. S var där så vi pratade litegrann, sen kom F från hennes sista lektion. Där satt vi och försökte skriva, blandat med skratt och undrande lärare. Sen skulle lärarna fika och vi fick varsin muffins, snällt. Då fick vi lite energi att skriva. Sen prata vi med rektorn ett tag, sen såg man en och en gå hem.(lärarna) Efter nån timme gick S och F å där satt jag, fick en spurt och skrev färdigt. Dock hade alla i hela byggnaden gått hem före mig.

 Hemma vid halv 6 åt middag och sen fick jag skjuts in till stan vid 7. Gick på LUFF och träffade L som jag inte träffat på väldigt länge. Hon var med T som jag känner litegrann å många av deras kompisar. Sa hej till många andra åxå. Satt å pratade med L å T å alla deras kompisar tills jag och L tog bussen hem vid typ 23.. Sen varjag ju så smart och satte mig för att se film.. Så sängen blev det först vid 2 nån gång..

Upp vid halv 12 i morse (eller igår) duschade, åt frukost/lunch åkte till skolan och hade öppet hus. Gick å handlade nå mat, va snällt av E att vänta och ta bussen som gick samtidigt som min. Väl hemma, laga mat, beställde en tröja och sen var tvn min hela kvällen. Nu sitter jag här ensam och lämnad och ska gå och lägga mig. 

Inte blir man glad av vädret heller. Plusgrader och snö vad blir det? SLASK! 


Det här är nog det tråkigaste inlägget jag nånsin har skrivit..

 Kram på er ändå   

Ovido - Quiz & Flashcards