Ida -

Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Ida - 12 januari 2008 19:55

Skolan har börjat och jag är redan less. Less på den skola som jag lämnade före jullovet. Inte på själva skolan men skoltrött. Känns sjukt att klaga på skolan och sånt då det är så många runt om i världen som inte får chans till nån utbildning, jag borde ta vara på den möjligheten, eller?

Ibland känns livet bara surt och jobbigt, men vadå det finns alltid nån som har det värre.  

 Man känner sig ganska egoistisk ibland.


Jag vet inte vad jag ska säga om de första tre dagarna i skolan det här året.. 

Onsdag:

Svenska, 70 minuters genomgång om modernismen. Sedan Samhälls med en ny lärare, presentation av han å sen oss. Sedan matte repetion av vad vi gjorde innan lovet. Sen slut, på stan å kolla in några byxor, kände helt plötsligt att jag behövde fler par, men tänk på anda människor som inte har mat för dagen.. nää..

Torsdag:

Företagsekonomi, med en ny lärare, presentation av han å sen oss, planering inför våren å lite prat. Sedan historia med samma lärare, presentation eftersom alla inte haft "Fek" å sen fick vi slkriva upp vad vi visste om vad som hänt senaste två århundradena, ganska intressant egentligen. Sen lunch på indisk restaurang, inte så imponerad. Sedan franska, svenska och samhälls.. Sen snorar jag hela eftermidan och är nästan sängliggande på kvällen, men jag tog lite naturläkemedel och snabbt var jag på benen iaf.

Fredag: Ja, jag drar mig till skolan, jag menar vi har ju bara tre lektioner på fredagar. Svenska, vi ska göra rollspel om en text vi läst, suck. Jag blev en pastor/präst som ska predika om synder, speciellt om en specifik händelse, två kvinnor på 1800talet som badar med varandra.. Sedan samhälls, en iscensatt rättegång om globalisering, jag var för globalisering, väldigt drygt. Sedan IKK (InterKulturellKommunikation)väldigt roligt ämne, ganska mycket praktiska övningar etc. Ett ämne om respekt och förståelse för kultur och olika beteenden... Sen lunch och sen hem. På kvällen åkte jag (trots min förkylning) till café station för "möte med gud" och sedan fikade jag å åkte hem och sov gott.


NU sitter jag här efter att ha vilat hela långa dagen, får se om jag har ork att hitta på nåt imorgon.


Min syster har hela dagen skrytit över att hon har en kille men inte jag trots att jag snart är 18 år... Dessutom har hon skrivit på ett "community" på internet att hon älskar han, trots att hon aldrig har träffat han. Jaja det är inte min ensak..


Nu efter att ha "skrivit" i mer än en timma så.. ja det ska inte bli så mycket mer. Jag är en sån där människa som springer och gör 511 (femtielva) saker samtidigt så jag har kanske suttit totalt och skrivit i 20 minuter eller nåt. Dessutom ser jag tv samtidigt.      


Jag lovade ju att ladda upp några bilder från nyår, så här kommer en åtmindstonde, dock lite i efterhand.

Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards