Ida -

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Ida - 4 december 2009 14:42

Vissa dagar är tjejerna riktiga änglar!


Igår på lunchen frågade J om vi inte skulle/kunde baka. Självklart tyckte jag!

Så efter skolan, efter jag hade cyklat med S till HipHopen i regnet så satte jag oh J igång att göra BOUNTYs! Det tar ett tag att göra dem eftersom de ska ligga i frysen typ ett dygn innan man kn göra färdigt dem..

Mamma brukar alltid göra så SUPERGODA Bountys men hon var på jobbet så jag fick inte tag i hennes recept. Googlade och hittade ett recept på en blogg. Vi körde efter det receptet!  

Sedan idag på lunchen så gjorde vi klart dem, det vill säga doppade bollarna i smält choklad. Nu ligger de ätklara i frysen och bjuder in mig till extremt sötsug! usch ...

De blev nästan lika goda som mammas.. men bara nästan!


Receptet hittade jag ju som sagt på en annan blogg. Receptet var väldigt tydligt och pedagogiskt med bilder på de olika stegen som gjorde det väldigt enkelt ! Speciellt för J. 

Kolla in det här!


Våra blev inte lika vackra.. men smaskiga!

S vart också förtjust i Bountybollarna! Så det blir nog bountykalas ikväll!


Kramhej

Av Ida - 4 december 2009 14:36

I dagens lucka hittar vi: Pålitlighet


Jag tror på människor. Jag vill gärna se att alla är pålitliga. De flesta är det, men det finns vissa som förpestar vardagen genom att bryta ens förväntningar. Det är sådana människor som får mig att må dåligt. Det är såna "vänner" som man ska bryta med, man ska inte utsätta sig för att må dåligt på grund av någon som inte kan bevisa sig god nog att vara din vän. Och det kan inte "regler" sätta stopp för. Det finns inga bortförklaringar som gör att du ska behålla en vän som sviker dig, gång efter gång för att denne inte är pålitlig.


Nu syftar jag inte på "jag kommer klockan 12!" men sedan kommer denne inte förens 12.10 Det är inte den pålitligheten. Det är den känslomässiga. Ni förstår säkert vad jag menar!?


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards