Ida -

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Ida - 1 december 2009 23:36

Här kommer en bild från helgen. Lockande?


  


Det var verkligen vackert uppe på bergen!


Kramhej

Av Ida - 1 december 2009 23:33

Jag har aldrig upplevt en kaffekick eftersom jag inte druckit/dricker kaffe.. Men nu ikväll drack jag en latte, och det kanske bara är psykiskt, men jag kan inte sova.. Jag är inte trött. Kaffe är en drog. Inte igen, inte på kvällen, inte i mitt liv! Våga säga nej mot kaffe!


Kramhej

Av Ida - 1 december 2009 23:30

är att känna sig nöjd med dagen. Känna att man har läget under kontroll inför morgondagen.


Nu ska jag slumra sött och samla mod!


Kramhej

Av Ida - 1 december 2009 15:26

Jag har haft ganska mycket ångest över hur andra ska se mig. Många av mina livsbeslut har tagit i förhållande till hur andra tycker och tänker.  

Orsaker till att jag har brytit ihop förut har varit för hur jag tror att andra tänker om mig. Det är inte nyttigt att vara så beroende av hur andra uppfattar en.

Jag kan fortfarande ha svårt att släppa andras tankar om mig. Sanningen är den att jag inte har släppt det. Bara att jag har kommit till insikten att det inte är nyttigt för mig är ett stort steg.


Kramhej

Av Ida - 1 december 2009 12:59

Jag har behov, som alla andra här på jorden. Vissa allmänt nödvändiga behov som sömn och mat och sånt.

Men så finns det behov som skiljer sig mellan människor.

Jag har ett starkt behov av sysselsättning, umgänge och glädje.


Ibland så tillfredsställs inte människans behov och då säger kroppen ifrån. Har du inte sovit tillräckligt så känner du dig trött. Har jag inte fått den glädje jag behöver så känner jag mig nere. Har jag inte fått den sysselsättning jag behöver så blir jag trött och omotiverad. Har jag inte fått det umgänge jag behöver så blir jag inåtvänd och ledsen.


Kramhej 

Av Ida - 1 december 2009 12:56

inför framtiden är svåra att ta. Stora steg.

Men jag har tagit ett beslut. Jag är nöjd och inser mer och mer att det är det jag vill.


Något jag har haft svårt för är att göra saker för MIN EGEN skull! Jag har ofta gjort saker för att andra ska ha det bra, att andra ska känna lycka. Har ofta tryckt bort min egen vilja och mina känslor. Det är svårt att erkänna, men nu har jag kommit till en punkt på livets tråd då jag inser att jag MÅSTE göra något för min egen skull för att inte gå under. Jag måste känna efter hur JAG vill ha det. Inte tänka på alla andra för en gångs skull.


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards