Ida -

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Ida - 16 december 2009 20:55

är:

att jag välkomnades med massa kramar och en ros på flygplatsen!

alla kramar och värme jag fått idag!

att vara ute på promenad och kika in i alla ljusstaksprydda fönster!

komma in med rödrosiga kinder!

göra snöängel!

skutta fram som ett dagisbarn!

Se stjärnorna på en annars väldigt mörk himmel!



Dagen har bestått i att resa. Från 7 till 18..

Först åker jag tåg i två timmar. Sedan mötte jag upp M. Sedan gick vi och checkade in. Mitt bagage vägde 19.8 Fick max väga 20. Ibland har man flyt.. Sedan gick vi och M shoppade lite Toblerone. Sedan gick vi mot terminal D. Man måste gå under jorden för att komma dit.. När vi åker upp med rulltrappan så får jag syn på ett bekant ansikte! Nämligen J! Från gymnasiet! Det var verkligen oväntat att man ska träffa någon som man tror är i USA eller nåt och sedan ser denne på en liten flygplats i Geneve! I samma terminal. Vi satt där och pratade tills vi var "tvungna" att gå till gaten. Men det visade sig senare att flyget var försenat vilket inte gillades eftersom M hade lite bråttom fårn Arlanda till City för att fånga tåget som hon skulle med sedan.

20 minuter sent.. Vi landade så småningom på Arlanda och gick för att ta vårat bagage. Sedan tar det typ en evighet att få bagaget. Vi kom dit vid 10 i och 25över får M sitt bagage och vi säger hastigt hejdå och hon springer iväg. Ensam är jag (iofs med 15 andra) som inte fått sitt bagage än.. Bandet stannar och jag är själv inte så stressad. Men det fanns andra som var verkligt stressade.

vi försöker få tag i någon och set kommer en gubbe som ser att det har fastnat något i öppningen.. Så han går ner på bandet och försöker fixa det.. det tar ju sin lilla tid men vid 20 i så får jag mitt bagage! 50 minuter tog det alltså!

Sedan går jag och checkar in det. Igenom säkerhetskontrollen och tänkte ta mig något att äta.. Går in och kollar mackor i en kiosk.. Men ser Max och väljer en hamburgare istället! Men fy vad mycket gegga de tryckte på.. åt bara halva men då man är riktigt hungrig så är det mycket på några sekunder.

Sedan ringer jag E. Sedan går jag till gaten. Vem knackar mig på axeln om inte I från gymnasiet! Vi skulle åka med samma flyg!! Först J och sedan I! Roligt roligt!

Ringde sedan mormor.. Sedan flög jag i ett i princip tomt flygplan. Nä, men kanske 40 personer.. vilket inte är så mycket.. De flesta satt längst bak och längst fram.. men jag hade ändrat min plats så jag satt i mitten. Ganska för mig själv.. ingen människa på de närmsta 3-4 raderna! mysigt!


Kramhej

Av Ida - 16 december 2009 06:30

att fördriva lite tid.. Har redan varit uppe i en timma och en kvart.. Och tåget går inte förrän 07.19

Så är det och jag kan inte göra så mycket åt det. VIlket är jobbigt! För jag vill hem NU!!

Men jag landar inte förrän 18.05 på Umeå flygplats! VIll då mötas av kramar och glada miner :)


Jag är lite nervös över vikten på min väska.. FÖr här finns det ingen våg så jag har inte kunnat kontrollera ens ungefär hur mycket den väger.. Men men jag får väl slänga massa saker på flygplatsen om det skulle vara så att den väger för mycket.. Får man ha mat i handbagaget? Får packa om så att de tunga sakerna rymms i handbagaget!  

Blä för jobbiga maxvikter!


Nu ska jag gå upp och gå igenom huset för att verkligen se att allt är i sin ordning! (inte för att jag tror att det inte är det men) FIck ett sms av U just efter dem hade åkt att de glömt mata kaninerna. Så det har jag gjort. Arbetar in i det sista innan jul.. Men det bjuder jag på!


Fmailjen ska ju som ni säkert vet till Kenya.. De kommer vara så bruna och fina medan jag åker hem till Sverige och kommer tillbaka minst lika blek som nu då jag åker..

Men i helgen fick jag faktiskt lite sol på kinderna. VIlket märks tydligt. Jag är alldeles rödrosig om kinderna. Ungefär som då man varit ute i minus 30..


Längtar efter snö och minusgrader! Här har det varit som max 3-4 minusgrader.. KOllade vädret igår.. Ska vara ca -9 idag och -13 imorgon.. Vi får se om jag fryser ihjäl på kuppen! Men jag BORDE ju vara  van.. Men det är jag nog inte.. inte efter en sådan här fjesvinter!



Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards