Ida -

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Helgen- resa, nu semester!

Av Ida - 26 oktober 2009 08:17

Första anblicken av Sverige var ungefär 30 sekunder före landning. Det var så molnigt och dimmigt att jag inte såg

land förens vi var nere på fast mark, i princip. Men vilka fina granar och tallar det var!! har aldrig sett så fina

träd!!

Men det hela började ju med att jag vaknade, pigg som en mört då klockan ringde klockan 4. Gjorde morgonbestyren

och intog frukost och var redo att fara halv 5. Familjen var dock inte lika resvana (????) och vi åkte inte förens

kvart i fem. Vi skulle hinna gott i tid ändå.
Men det var den längsta bilresan jag NÅGONSIN varit med om! Det tog i verkligheten en timme och tjugo minuter men

det kändes som fyra timmar, MINST!
Väl framme, fortfarande nattsvart ute. Checkade in. Säkerhetskontrollen. fy vad härligt att höra andra svenskar i

kön prata! Två svenska killar i kön bakom oss.
vi gick mot incheckningen. Fortfarande samma killar bakom oss. Vi gick på flyget. Satt på flygeti två och en halv

timma. Såg soluppgången genom fönstret. Soluppgång över alptopparna som stack upp ovanför den täta molnbanken.

Landade. Gick av flyget. Toabesök för de små. Bagageutlämning. Bredvid stod de där killarna.
sedan så mötte vi upp deras farbror och jag sa hejdå till tjejerna.

Ringde några telefonsamtal. Checkar in mitt bagage för nästa flight. Går in på 7eleven och mötter en av de där

killarna, han hälsade! Går mot SkyCity. framför mig är de där killarna. Hmmmmm...

Hade tänkt köpa en grillkorv men det slutade med en baguette.. Bonaqua päron och LÖSGODIS! Så nu har jag suttit här

och smaskat i mig min lunch och godis. Tur att det är lördag iaf! Sedan har jag strosat i de så kallade turist-

affärerna.. Mycket svenskt bla mat, sovenirer, älgar och ja mycket mer. Kände mig inte riktigt hemma dock..

Blev uppriktigt chockad då kassören på 7eleven frågade mig om jag ville ha en påse. Jag förberedde mig på att

nicka/skaka på huvet och le oförstående. Han frågar. Jag ber han upprepa för jag förstod inte riktigt. Han pratade

ju SVENSKA! tacka vet jag sverige och ett språk som man förstår!
Jag har inte riktigt vant mig vid att jag förstår vad folk säger runtomkring mig. Under de här två månaderna har

jag blivit väldigt duktig på att bara stänga av och koppla bort vad alla säger. För jag förstår ju ändå ingenting.

Men nu måste jag sätta på lyknappen igen! Nu ska här njutas av det svenska språket!

Ska börja bege mig mot säkerhetskontrollen snart. Sitter just nu på upphöjningen i SkyCity. Jag och alla andra

datanördar/bussinessmänniskor. På en lördag.

har inte internet här, så det här publiceras senare ikväll!

Kram


Det publiceras inte förens nu..


Jag var så lycklig då vi landade i Luleå!! DET SNÖADE :D
Pappa väntade på mig och det var så skönt att se honom!!

Tog min väska från bandet som fick kommentaren "Kolla mormor vilken snygg väska" Den du!

Ut i snön! Till bilen och iväg på semester.

Snön låg på marken. Lycka! Var ute och gick i minusgraderna, njuta av livet.


Dans-lycka igen.

Vänner- enorm lycka!

Nu är det semester!

Kram

 
 
Ingen bild

Emma.

27 oktober 2009 10:29

:D :D :D :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards