Ida -

Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 21 april 2011 17:17


Förra veckan var jag och åkte på den sista snön i Middagsberget. Det regnade men inga bistra miner för det! Vi hade ett samarbete mellan olika skidlärargrupper och sånt samt uthyrningen så vi hade tillgång till allt :D Jag började kvällen med snowboardåkning, har inte åkt på 8 år så jag trodde jag var helt off, men jag var så mycket bättre än så! Gick till och med BRA!


 


Sen kom jag på att jag ville prov SKIbike, sagt och gjort! Satt på den i säkert två timmar och raceade.. Började som vanligt fegt men i slutet kunde jag carva med den och krascha gjorde jag och upp och åka igen- outside the box! Jag är så galet nöjd!


   


Sen ville jag även prova Telemark- lånade ihop utrustning och fick mig en 3minuter intro. Gick bra enligt lärarn och jag kände mig nöjd! Hann med 3 åk innan liftarna stängde. Men det ska jag absolut prova igen!

 

för övrigt svårt att fotografera sina egna fötter.


Äventyrliga lilla jag åkte inte vanliga skidor över huvudtaget! hihi


Sen har jag börjat löpträna inför Blodomloppet som går av stapeln om knappt en månad.. Idag blev den en kort runda (trodde jag sprang 2-2,5 km.. ) men kollade på Eniro sen och jag hade sprungit knappt 4km!! hejjahejja! Mätte också att jag har nästan exakt 5km till jobbet. Ska kanske springa dit någon dag nästa vecka... Om det är fint väder :)

Av Ida - 18 april 2011 00:16

"En droppe droppad i livets älv
har ingen kraft till att flyta själv
Det ställs ett krav på varenda droppe:
Hjälp till att hålla de andra oppe!"


En sannerligen bra dikt av ingen mindre än Tage Danielsson. Blev påmind om den när jag kikade på dagens avsnitt av Mästarnas Mästare, för övrigt huuuur bra program som helst!


 

snehorisont- ja tack!

Av Ida - 16 april 2011 14:35

Jag ska springa blodomloppet, vilket har varit bestämt LÄNGE. Och så fick jag schemat för resten av kvartalet häromdagen. Insåg nu, idag (efter att ha varit ute och joggat) att JAG JOBBAR DEN KVÄLLEN. Måste alltså söka ledigt och av erfarenhet veet jag att det inte är så enkelt som det låter. Hoppas innerligt att det beviljas!

Jag har hela tiden (senaste två veckorna) sagt att det är så skönt med en 80%tjänst eftersom jag då kan planera min fritid. Men det går ju inte när fritiden inte infaller när man vill.. Usch och fy och blä.


Men annars är allt frid och fröjd! Jag är glad och nöjd. Jag mår ruskigt bra efter några dippdagar med sjukhosta och snuva. Träningen är igång igen och jag lever loppan! :D


Ska hem till mamsen och äta middag idag, därför har jag för en gångs skull klätt upp mig! (i förhållande till vad jag brukar svassa omkring i var dag på jobbet.. )


Dessutom var jag snusade på världens sötaste 4veckorsBäbis häromdagen! Myyys!


samt att jag var ute och dansade (för första gången på ett halvår) igår! hade superkul fast magen ropade efter påfyllning och ögonen efter sömn..


end.

Av Ida - 15 april 2011 16:44

slog sommarlängtan in! Nu vill jag ha sol, värme, gröna gräsmattor, blommiga klänningar, solbrillor, varma hav, en bra bok, jordgubbar, sandaler och massa glassande!


ÅÅh, vill ha nuuuuU! jag vet jag är ett bra tag efter alla andra, eftersom jag med det här inlägget går emot allt som jag stått för fram tills nu! Men eftersom jag vet att jag får snö och skidåkning i maj så kan jag med gott samvete längta till sommaren!


 

  


  Ja, tack!

Av Ida - 10 april 2011 18:04

Jag läste häromdagen om att människor blir mer deprimerade av att läsa vänners uppdateringar på facebook och läsa bloggar, varför? Jo för att alla tydligen tror att gräset är grönare på andra sidan. När människor skriver om att allt är helt underbart och man är så idog på att städa, laga mat, baka och byta blöjja på trillingarna samtidigt. Jag fick mig en tankeställare eftersom jag alltsomoftast skriver om bra saker och saker jag gillar att göra. Detta för att JAG mår bra av att göra saker jag gillar. Jag MÅR bra av att njuta av livet. Jag söker inte efter bekräftelse och kommentarer som säger att jag är bäst. För det är jag inte. Och jag mår inte hejdundrandes bäst hela tiden heller. Alla med någonsånär realistisk livssyn borde väl ändå kunna förstå att gräset är så grönt som man gör det och allt är inte frid och fröjd hos alla bara för att uppdateringarna är frid och fröjd.


Å andra sidan så skriver jag ju mest om de positiva sakerna för att jag redan tjatat sönder dem hos människor i min närhet men ändå inte blivit nöjd, då skriver jag av mig! Samt att de "negativa" sakerna vill jag helst inte 1. berätta för allla. 2. inte skriva officiellt för att då är det ju så som jag skrivit. Om man inte skriver det kan man liksom låtsas att det inte är så jobbigt som man kanske känner. Man ska inte skriva ner sig i negativa banor. Det vet jag. (även om det ibland är skönt att skriva av sig något..) 3. få allas ömkande frågor och blickar och stackars dig hit och dit.


Am I right?

Av Ida - 8 april 2011 00:02

i lägenheten nu..


 

Kanske finaste tulpanerna jag någonsin sett! Är liksom hur många bladvarv som helst! Superfina :)


och en stackare som liksom inte pasade in med de andra utslagna blommorna..

 

den fula ankungen liksom.. men som skiner mycket finare på egen hand!


och mina knän...

  har man inga blåmärken har man inte satsat tillräckligt!



Av Ida - 7 april 2011 23:50

Pyssel är roligt när man har sina pyssliga dagar. När man fantiserar och planerar inför sina pysslingar. Fast suget ofta kommer direkt så måste man ju faktiskt ha material för det man ska göra.. Vilket inte är det lättaste när man flytt sin kos från mamma och hennes alla saker!


men för någon vecka sedan kom hon hit med den här..

Innehållande bland annat..

    

Mums!


   


Och med detta kan man göra en sån här..

   


EnKudde!

  Helt enormt snygg om du frågarmig! Inget fuskbygge här inte! Bara Äkta Vara!



Av Ida - 7 april 2011 11:16

Jag har senaste månaderna kört på i 190! Jag har njutit längst vägen och haft en underbar tid i mitt liv, Jag har varit inne i allt det roliga så jag knappt märkt av att min kropp inte orkar. Därför bestämde sig kroppen för att säga ifrån ordentligt och ge mig en förkylning! I och för sig rätt läglig eftersom jag inte har så mycket planer förutom jobba.. Men jag vill ju inte vara sjuk. Ringde till mamma och bad hon säga till mig att avboka all träning den här veckan.. Sagt och Gjort! Dricker massor med vatten, äter apelsiner och vitamintilskott. Tar mig en sup Echinaforce lite då och då och hoppas på att jag ska piggna till... Men jag tror att jag måste sakta ner lite i mitt tempo innan... Nu ska jag motorbromsa och inte trycka så mycket på gasen!


Nu prommis med H! för så sjuk är jag inte att jag inte orkar med en promenad, alltså inte så sjuk egentligen!


  

  

fördelen med att vara sjuk är att man har tid till pyssel... nu pysslar jag med symaskinen.. Resultatet får ni se sen!


tjhohej

Ovido - Quiz & Flashcards