Ida -

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Ida - 1 mars 2009 15:07

blå, blå känslor i natten.. och på mitt högra lår..

Första åket, i ingemarbacken sker det.. Med nyslipade och nyvallade skidor, nya pjäxor så händer det. Plötsligt händer det.. Jag faller/ramlar/flyger/utforskar snön eller vad du nu vill kalla det.. Efter turbulens i kroppen och tappade skidor och en 40 meters åktur ligger jag som en klubbad säl mitt i backen. Pappa kommer lyckligtvis med mina skidor och jag inser att mitt vänstra lår har fått sig en smäll.. men på med skidorna och redo för nya äventyr! Sedan gav vi upp tärnaby eftersom det var tävling i ena backen.. inte så roligt, så vi åker till hemavan för att avsluta dagen. SVINKALLT pga blåsten men ändå fina backar och ingen kö :) Vi åker upp till kattungen för att fika och vad händer då jag ska ställa mig upp.. Jag tar mig på mitt vänstra lår och vad har vi där.. Känns som ett blåmärke. Nu då jag kom hem så undersökte jag mitt ben och tittut ett nästan 20centimeter lång lårkaka!! Fy skam vad svullet mitt ben är, men det hindrar mig inte från att gå ut och vara barnslig och åka på skärtlapp ^^ Eller åka slalom resten av veckan!! :)


Kram (och ta det lugnt i backarna! och kom ihåg; åk ALDRIG sista åket!!!)

Ovido - Quiz & Flashcards