Ida -

Alla inlägg under februari 2009

Av Ida - 7 februari 2009 12:04

det är jag nu, nästan.. Det ännu mer optimala skulle vara att sitta inne i en skidstuga uppe i något fjäll. Helst ska även solens skina, bra pistat i backen och inga liftköer!! Det är livet gott folk! =)

 Sitta här och se på VM herrar i störtlopp! Dagarna håller på att bli ljusare, så trots snöfall och molnigt så är jag glad och nöjd över att ha stigit upp vid halv 10. Det borde man göra varje dag^^ (helgdag)


(om du bara vill njuta av ett underbart inlägg så läs inte mer.. jag läser inte mer! ^^ )


Varför ska man vara så ungdomlig och sova länge på helgdagarna? Eller varför ska man plugga? För vi går väl i skolan för att lära oss saker, vi går inte i skolan för att plugga 24/7!.. "vuxna" jobbar ju (förhoppningsvis) för att sedan gå hem och "glömma" jobbet (ha ett liv).. Så varför ska vi dag ut och dag in, vecka ut och vecka in inte ha något liv, för enligt lärarna måste vi ju ta tid på helgerna till att plugga! För vi lever ju i ett samhälle med två hela helgdagar. Är det inte då vi ska ägna oss åt familjen och våra intressen!


Skit i skolan, jag vill åka SLALOM!!!


NJUT!

Av Ida - 4 februari 2009 14:25

Jag blir så irrterad trots att jag inte blivit drabbad själv! Varför kommer man på en så idiotisk ide att göra inbrott i skåprum, på skoltid.. Det värsta är ju att ingen sett något, för jag är säker på att någon har sett något!! (okej, med lite mer info på nacken så finns det delvis vittnen..) VÄRDELÖST!

Man kan ju inte undgå att tro att det är kopplat till någon, eftersom vi har kod på dörren till skåprummet!!! *grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

Det är ju inte första gången heller...



 

LESS

Av Ida - 3 februari 2009 20:44

hur många tårar har man i lager?

...som bara väntar på att få brista ut i gråt?


Av Ida - 2 februari 2009 21:48

Barn är BÄST!

Jag är skitless på skolan, vill bara ha sportlov nu! =) Dessutomo har jag, som många dagar i rad nu, klagat över min onda bröstrygg.. Har nog plogat för mycket baklänges med ryggen krökt som, ja jag vet inte vad, men helt åt skogen iaf! Inte ergonomiskt kan man ju åxå säga om man ska prata mer i klartext^^

 Den megastora gospelfesten igår som jag medverkade på, var helt sjukt mäktig! 250 i kören, 3-4 solister och massa fina barn som dansade och sjöng=) Men kände att jag hade velat vara med på den mysiga korvgrillningsavslutningen åxå.. Då det var så underbart väder åxå= ) Menmen, mer om det nästa år^^ Nästa skidskola..=(

 Solisterna vi hade var då absolut av världsklass! bla. Bryant Jones, Samuel Ljungblahd på sång, Daniel Stenbaek på piano. Sedan hade vi ju folk i kören som åxå sjöng, Exempelvis min helt fenomenala och bästa körledare Lovisa!! Sjöng riktigt otroligt bra!

 Men igen, hade velat hinna med skidskolebarnens avslutning, säkert många som tycker jag är helt löjlig då jag säger det men jag är som jag är, ni får ta det så.

 Sen var jag ju så sjukt tokig och åkte på samkvämet, dansade 4 danser sedan insåg jag att jag var bortsnurrad! Eftersom jag inte dansat på flera veckor så kände jag mig lite ur form.. Men, nu hoppas jag bara på att formen kommer till maran;) 

 Slalom är det bästa i mitt liv just nu! Tänk er bara att flyga nerför backen, känna tyngdkraften och alla andra olika krafter dra en neråt, vinden susa i kläderna- UNDERBART!  


Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards