Ida -

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Ida - 9 februari 2009 09:14

Gårdagens obefintliga plogning på E12an gjorde så att jag Ida var mer eller mindre tvungen att köra 50 på 90-väg. Detta i ungefär 3-4 mil. SJUKT drygt! Men väglaget bjöd ju inte på så många alternativ, så kan man inte köra efter väglaget så kunde man inte köra bil igår. Jag kan ju det så därför var det inga större problem än att det låg 20 cm snö på vägen och sikten var katastofal med tanke på att det snöade, man mötte fordon hela tiden och att jag var i en kö sisådär 12 bilar. Som tur var så var jag ändå bil nr2 efter att i Granö ha kört om en gammal Mercedes utan (synbara) baklysen. Därefter så låg jag "bakom" en fin Audi (inte för att jag gillar dem så mycket men..) den hade påslaget dimljus (vilket jag också hade) som syntes (!) =).

 Dessutom så fanns det ju vilt på vägen, ja förutom alla vida och vilsna bilförare.. Fick väja för två rådjur, men detta var som tur var vid Bocksliden, innan sikten blev obefintlig, då var den bara dålig..


Men som tur var fick jag avrunda med samkväm^^


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards