Ida -

Direktlänk till inlägg 18 april 2008

mor nu är våren kommen mor, nu får vi gå utan strumpor å skor?

Av Ida - 18 april 2008 23:56

För jag har blommor i mitt hår.. eller iaf på tröjan jag hade idag. Det är skönt att värmen har kommit hit upp. Men det går nästan till överdrift ibland, typ då människor går i linne och shorts den 18 april. Nog för att det är över 20 grader på mätaren så är det inte det i luften. Jag tyckte det passade med svarta långbyxor, gul tröja och mina gula snygga klacks. Jag var ganska nöjd då jag kom ihåg att ta med ballerinorna åxå, för jag såg det lite opassande att köra bil med klacks på körskolan. det ågr ju men det känns inte rätt..

Dessutom trots min laktosintolerans så var jag tvungen att inta årets första mjukglass. Hade ändå med mig lactrasepillren så min mage gick det ingen nöd på. Konstigt att det dära strösslet kostar 1/3 av glassen som egentligen är enormt mycke mer volym.

 Sedan idag så hade jag då den där körlektionen. Den körlektion som jag gjorde fel.. så sjukt onödigt! varför? men lite bättre känner man sig då lärarn säger att de flesta gör det där felet. Hon tyckte ändå att det gick bra och tyckte inte att jag behövde boka in några fler tider. Det visar ju ändå att jag inte är helt ute och cyklar.

Det fina vädret har gett mig ett dilemma. Jag vet att jag borde cykla varje dag, men det där buss-skolkortet gör ju saken lite mer motsträvig. Jag menar, jag förlorar ju inget på att ta bussen, tänker man på morgonen då man inte orkar stiga upp. Sedan känns det inte bättre om man får veta att ens klasskompis cyklat typ 3 mil till skolan den morgonen.

Men om vädret håller i sig, som jag hoppas men just därför inte kommer att göra det, så ska jag försöka att vakna i vettig tid och masa mig ut på en cykelfärd. Ska nog cykla in till stan eller något liknande, kanske tar en längre tur ända upp till Sportaffärn på Ersboda... Skulle verkligen vilja ha en vår jacka men som ändå är ganska sportig och ändå snygg. Tro inte att det här är på väg att bli nån sorts modeblogg, för det blir/är det inte.


Var ju å fikade med J och E nyss.. Sen gick vi å såg " Min brors flickvän". Den var bra, och det var skönt att se bio. Jag har en liten pinsam sak att erkänna. Sist jag var på bio, förutom idag, så såg jag förra Harry Potterfilmen.. Vet inte ens vad den heter. En annan ovanlig sak som jag erkänner och gärna står för. Jag har inte sett "Sagan om ringen", tyck vad ni vill men jag vill itne se den för att " det är en film som man måste se" utan för att den intresserar mig och är bra, genrer.

Nu för att jag ska vara hurtig imorrn/idag så måste jag nog natta mig nu


GodNatt och Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards