Ida -

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Ida - 2 april 2008 21:46

Det trodde jag inte.. jag trodde jag skulle bli längre mot 0...ganska långt mot 0 men tydligen kan jag nog mycket om Harry Potter och läser fler än 5 böcker om året så ja.. vad ska man säga?? Tydligen är snittet (på testet) 53% nörd. Däremot tycker inte jag att nörd är ngt negativt, kan bli men är inte.

Av Ida - 2 april 2008 16:58

Vårkänslorna spirar på Röbäck!! tydligen..

Folk kör moped som idioter och utan hjälm.. Dock är våren inte så långt gången att jag kan ta mig hemifrån till Ica, det är kanske.. 600 meter.. som bara består av vatten och is. Nedanför Ica är däremot vårens fulla mundering välkommen! Orken att cykla till skolan minskar ju oerhört då man inte ens kommer de första 600metrarna med livet i behåll! Snacka inte om hemvägen där hela vägen från skolan antingen är blött, blåsigt eller brant. Först har vi den minsta utmaningen av alla, komma över älven. Sedan så varieras vägen av att antingen cykla på ojämna cykelvägar eller på gator där bilar inte har en tanke på att ta minsta lilla hänsyn till cyklister, tro mig jag är en av de bättre.. Sedan tar man sig an slättet, den oändliga slätten där man alltid lyckas ha vinden emot sig vare sig det är morgon eller kväll. Sedan efter att cykelturen har tagit musten av en första cykeldagen på året så kommer hela Röbäck som är en helt eget berg, känns så iaf. Jag bor längst upp/bort sista området innan skogen. Upp till Ica gick det ju ganska bra men sen.. gissa på! Is och vatten och modd. Tänk på: 1. det är första dagen. 2. det är på eftermiddagen efter skolan. 3. jag har mammas gamla oväxlade cykel med dubbar, dubbarna gör så att allt känns 100 gånger tyngre.

Dessutom måste det tilläggas att jag använder hjälm. Jag tror jag är bland de få 17 åringar som faktiskt gör det. Men jag vill inte skada mig pga att jag föll för grupptrycket på högstadiet, som alla andra gjorde då. Hjälmen är en väldig billig livsförsäkring tänk på det. (bältet är ju åxå viktigt)


Första april igår! blev ni lurade? det blev jag.. först så hade jag inte ens lagt märke till att det var 1 april... sen i morse så läste jag i tidningen att den där artikeln igår var ett lurendrejeri... Jag som hade trott på den.. men annars så blev jag inte lurad, men det är roligt att lyssna på andra lurendrejerier.. (om ni vill så får ni gärna skriva dem som kommentar här)


Kram!!!

Ovido - Quiz & Flashcards