Ida -

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Ida - 7 april 2008 20:09

Krönika- personlig diskussion av ett aktuellt ämne..  Ganska roligt att skriva, blev ganska nöjd med den som jag skrev på skolan. L läste igen den och tyckte att jag utvecklat min svenska, tydligen så hade jag även börjat uttrycka mig mer avancerat... L dömer hårt, hårdare än de flesta andra svensklärare känns det som. Men det ser ju ljust ut att jag börjar klättra bort från grunderna. Jag har inte IG om ni trodde det. Det verkar ju ändå lovande att hon börjar att tro på mig.


Sedan är det ju sjukt oacceptabelt att det ska behöva bli såhär i april, det ska inte snöa efter att de har töat i nästan en månad. Till en början trodde jag att det var övergående och det verkade ju ljust då ingenting la sig på marken men sedan upptog vinden och snön började att vräka ner- vädret var ett faktum. Nu ligger snön vit på gångvägen och cyklarna syns inte snart för sin vita förklädnad. Fransmännen är säkert överförtjusta men det är inte jag. Alla som känner mig väl kommer väl att kommentera något i stil med "Du vill ju alltid att det ska snöa!" - Ja då det är minusgrader och vinter! Nu är det vår och det är tid för TÖ!


Nej, varför pressa fram nåt mer att skriva??


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards