Ida -

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida - 14 oktober 2011 13:56

Åh vad jag ogillar att vara sjuk!! Det är så TRÅKIGT. Idag har jag varvat mellan sängläge och garderobsstädning. Sommarkläderna är nedpackade medan höst/vinterkläderna är tvättade/vädrade och på väg in i garderoben. Blir ganska mycket dystrare färgmässigt när de blommiga, pastelliga, skira sommarklänningarna bytts ut mot mysiga tjocktröjor och koftor. Men mysigare!


 

Byxor // Träningskläder (många.)

Partytoppar // Koftor (MYS!)


Inte anade jag att jag faktiskt ägde SÅHÄR många par byxor!  

Av Ida - 13 oktober 2011 16:02

Huvudet dunkar. Jag kokar (och fryser omvartannat). Näsan rinner. Det betyder hemma från jobbet och soffläge hela dagen. Som tur är bryr jag mig inte om hur jag ser ut. Iklädd långkalsonger, knästrumpor och min nya Haglöfs-fleece. Smäkta vackert.


   

Harry P agerade sällskap.  

Av Ida - 11 oktober 2011 21:49

på hur jag och M hade det i Norge förra sommaren! Dessa bilder poppade upp på min dator idag och bara skrek LYCKA. Den dagen började inte alls bra men slutade så himla bra!

 


 


Av Ida - 11 oktober 2011 14:48

Lovade att tipsa världen (dvs mina 5 läsare) om en sak. Nämligen detta:



Jag gillar deras "Back of my Head" lite mer.. De blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på dem. Spelar gärna dessa låtar när jag är ute och promenerar eller på väg hem från jobbet!


Av Ida - 11 oktober 2011 14:41

Jag kommer få en RIKTIG jul!! Fetinggillar mitt schema.. Jag kommer inte sova bort hela julen som jag gjort senaste åren. Ingen kommer klaga på att jag sover framför Kalle. Jag kommer vakna först på morgonen och vara på bra humör! Jag älskar att vara på bra humör. Nu är hösten räddad. Jag har något att se fram emot istället för våndas för!


Men först.. Fick skrapa rutorn imorse på Js bil som jag (tackochlov!) fick låna till jobbet. Snart är snön här :D mys!



Av Ida - 4 oktober 2011 01:44

Vilket underbart väder det var idag! Det firade jag med sovmorgon, spinningpass, besök på stan, sushitillagning, bakning, telefonsurrande och FILMKVÄLL. Rätt okej. Eller väldigt bra faktiskt!


Håller trots mina tunga ögonlock på att vända dygnet. Fel alltså. För det är nattvecka den här veckan och då duger det inte att gå och lägga sig i vettig tid! Så nu när den ovettiga tiden börjar rulla in har jag tänkt ge vika och lyssna på kroppens behov!


För övrigt har min kära mor lagt upp ett supergott recept i gästboken här i bloggen! Recept på en glutenfri kladdkaka. Ett superbt TIPS!

Av Ida - 2 oktober 2011 16:23

Dagen som började med tanken om en skön lång söndagspromenad i höstsolen byttes genast ut mot en seg promenad till Coop i regnet. En ännu segare hemväg. Sedan den hemkomsten har jag bara varit inne med undantag för en tur till soptunnan! Pajen är lagad och hemmet städat och nu är jag redo för BESÖK. Finbesök av pappa, faster, farmor och farfar. Ogillar stunden innan någon ska komma, när jag bara går omkring och väntar på att det ska ringa på dörren. Därför spelar jag Wordfeud.


Ovido - Quiz & Flashcards