Ida -

Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Livet leker..

Av Ida - 29 november 2007 20:41

Vad menas med det egentligen? Jag är helt ja jag vet inte, ställd.

Jag har fått veta att jag har fått det utbyte som jag sökte.. till .. trummvirvel.. Ghana!! ja, visst..  av 19 sökande kom 12 med och jag var en av dem, måste medge att det var lottning till viss del. Men jag kom med och ska fara om ett år ungefär. Det var ett besked som gjorde min livslåga lite starkare. Kan man bli glad så är det sådana tillfällen, dock hade jag önskat att alla hade följt med, synd. Man kan ju inte få allt. Så jag får förbereda mig på värme, undra vart mitt pass är...


Så jag har varit glad i nån dag.


Den här torsdagen har varit bra, skön och rolig. För det första så är jag stolt över att ha gjort två mål på innebandyn op idrotten idag, där till och med mina sportiga klasskompisar berömde mig. Fast egentligen är jag inte så förvånad, jag är ganska bra på innebandy då jag tränat det under några år, men jag har aldrig varit den som har satsat på mål utan snarare back och försvarare. Lite otippat att jag skulle ta steget och konvertera till anfall..

Sen smart som jag är.. så tvättar jag håret efteråt, fast det är -8 grader utomhus, jaja det blev rent iaf.


Sen lunch, matte. Matten var lätt och jag irrade runt på FU för att få tag på en projektor.. Projektorn var funnen efter ett tag (hmm!?!?) ja, sen vare svenska. Romananalys typ, vilken är på gång, nästan färdig. Men egentligen borde jag sätta mig nu och skriva färdigt den nu eftersom jag inte kan fara på lektionen imorrn. Jag ska och marknadsföra skolan. Det är det jag ska ha projektorn till om ni undrar. Sen måste jag komma ihåg broschyrerna.. Hoppas vi får tröjan snart, för det är väl den kompensation vi får.. en tröja med skolans namn på.

Efter svenskan så fick jag (och alla andra) gå till aulan för genomgång av utbytena som skett nu i höst ( Ghana och Spanien) NU har jag lyckats med att endast kunna skriva med kursiv utan att lyckats ändra tillbaka till normal text. En nyhet?? jag har stängt av min mobil, för två veckor framåt, eller nu är det väl 1 och ½ vecka kvar ( varför skrev jag inte 1,5?)Nu måste jag nog skriva lite om svenskan, eller rättare sagt romanen som jag läst, nyfiken? Jorden runt på 80 dagar. Skriven under Realismen om ni undrade, vilket ni troligen inte gjorde. Så godnatt allihopa!! Älskar er, eller kanske inte, jag vet inte för ingen kommenterar ju något, eller röstar för den delen. PLEASE!Kram   
 
Emma

Emma

12 december 2007 13:49

Älskar dig, och röstar :D

http://enblogg-emma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards