Ida -

Alla inlägg den 25 november 2007

Av Ida - 25 november 2007 23:13

Ja, svara gärna på det, inte för att jag egentligen tror att nån har sagt det och menat det men men..

Mitt liv är då inte enkelt.. Det kan jag då konstatera.

Denna dag har varit så låååååång men rolig och jobbig på samma gång, iaf samma dag. Första vaknar jag och är sur på mamma, alla hennes bortförklaringar får mig bara att må sämre, det var egentligen inget stort som satte igång allt. Vill inte säga rakt ut men det blev inte som jag hade trott.. 

Sedan efter en förlåtelse kunde jag vara somen människa igen. Vi far å skjutsar syrran på stallet på nån luciaövning och allt är frid och fröjd. Sen är jag och mamma på stan i typ 40 minuter innan vi måste åka och hämta syrran igen. Då blir hon halvsur för att mamma inte vill fara och köpa ridbyxorna som hon lovat direkt, vilket hon skulle göra senare.  

Sedan kommer vi hem och syrran sätter sig direkt vid datorn utan att städa sitt rum först som hon lovat... Rabalder. Sen går jag och börjar möblera om i mitt rum, det blev lite ovanligt. Sen ska jag fara å bugga. Det var roligt den här gången, det gick hyffsat bra och jag hade inte ont i fötterna som förra gången. Vi började öva inför uppvisningen som vi ska ha snart.. bara en till lektion innan dess :s 


Sen då vi kommer hem så är min syster vid datorn och hela lägenheten är som ett bombnedslag! hennes kompisar hade vart här och dem hade busat.. Då kommer min systers svårigheter in.. Hon har en sjukdom som heter Asbergers, om ni inte vet vad det är så är den väldigt olika från person till person.. men syrran är lätt trött och orkeslös, svårt att förstå andras "känslor" eller snarare orsaker till känslor.. Hon blir förkrossad då hon ska berätta att det var jobbigt att dem var så flamsiga och då kände hon sig så underlägen då det gällde att ta ansvar och sedan få mamma att fatta tog hela kvällen, då båda var trötta och sura. Så ikväll har jag varit neutral och ensam och fått stå ut med deras bråk och tårar..

Jobbig kväll alltså, först nu har jag lugnat ner mig och ska sova.

God Natt

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards