Ida -

Alla inlägg den 23 november 2007

Av Ida - 23 november 2007 15:53

 grönt och kamouflerat..

Jag var med i minilumpen, vilket är en helgläger för tjejer. Försvarsmakten vill ha fler tjejer att göra lumpen och anordnade denna testapålumpenlivethelgläger. typ.

Det var roligt och jag fick verkligen lust att göra lumpen, ska då iaf söka till mönstring!

Det här var ju för några helger sedan men jag kom att tänka på det nu då jag bläddrade igenom mina bilder på datorn.

 Vi fick göra allt, eller inte allt eftersom vi inte hann på en helg, men vi fick bo och göra samma övningar som värnpliktiga gör.. det syns ju om inte på mig här nedan, kamouflerad och klar! Snyggt va? Kram

Av Ida - 23 november 2007 15:04

Ja så har snön fallit igen.. och glad är jag för jag började jsut undra om det skulle vara nån snö på skyltsöndagen, för det är ju ett MÅSTE! jaja, jag vet att skyltsöndagen egentligen inte är förens nästa helg, men icke sa nicke här i Umeå så har dem envisats med att ha den helgen före första advent, fel enligt mig.. menmen vad kan jag göra, inget, eller jo, gå på skyltsöndagen och vara glad för att den ändå är vit.


Vet inte om jag nämnt nån gång att jag övningskör, ja det gör jag. Enligt mig själv så tycker jag att jag är så duktig att jag skulle kunna ta körkortet nu bums, men det tycker inte dem som bestämer, för mitt halvår kvar till myndigheten sätter stopp! (det där blev en väldigt underlig mening.)

Det är också roligt eller komiskt.. jag längtar till 18 för att få ta körkort etc. medans alla andra i min ålder typ. längtar för att kunna gå ut å dricka å få köpa i princip allt ( inte på systemet då men..)

Nej, jag dricker inte, vill inte ens prova. Nog kommer jag nog att göra det nån gång, men dit är det långt. 

Orsaker :

1. inte gott 

2. dyrt ( eller kostar iaf.)

3. räcker med att titta på fullt folk och konstatera att så vill inte jag vara..

4. inte stödja spritkonsumtionen.

5. Jag behöver inte falla för grupptryck! (jag vill inte)


Jag brukar inte tobak heller... vill ni veta orsaker?? 

1. luktar apa

2. astmatiker

3. dör i förtid

4. hyn försämras, man fryser lättare, tänderna blir fula och dina lungor blir som en slaggig bäck som till sist slaggar igen och vattnet inte längre kommer förbi ( metafor - vatten= luft) till slut kan du inte andas!

5. du dödar dina medmänniskor..etc.

Jag kan räkna upp alltannat åxå men jag känner mig lite överflödig... 


Jag håller på med ett arbete om "Trafficking" och måste komma på fler orsaker eftersom jag inte har skrivit lika långt som man ska.. än.. eftersom orsaker påverkar konsekvenserna och konsekvenserna påverkar åtgärder, så om jag fyller ut orsaker så fylls ju de andra ut åxå.

Jag hatar alla mina punkter!!!! och nu även alla mina utropstecken, varför gör jag så många då det skulle räcka med en/ett? så ida, mycket bättre.


Nu ska jag fortsätta med traffickingarbetet! Tjollahopp å hejsvejs.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards