Ida -

Alla inlägg den 14 november 2007

Av Ida - 14 november 2007 13:46

Då har jag äntligen skapad den..

Blogg, varför är det så "populärt"?? vad är populärt? 

Man vill veta vad andra tycker och känner.. av ren nyfikenhet besöker man olika bloggar. Men vem orkar och hinner med att skriva blogg varje dag? inte jag i alla fall.. jag kommer nog under vissa perioder att skriva långa, osammanhängande inlägg ganska ofta kan måsta tilläggas. Under andra perioder kommer jag att "glömma" bort datorn, som jag gjort senaste månaderna... men ibland får man ändå en viss längtan att få skriva av sig..


Ni som känner mig, berätta inte att ni läst bloggen (för mig).. snälla.. då blir jag en del av mitt dåliga självförtroende och inser att alla kan läsa detta och jag blir medveten om att jag kanske inte vågar säga å skriva allt jag tycker och tänker, allt som ligger och tynger ner mig, kort sagt mina känslor. 


Men åter till populärt.. vad är det som gör en sak populär? är det efterfrågan? Vad gör en människa populär? att den är efterfrågad? att den människan har många vänner/kompisar? Jag har aldrig uppfattats som populär, jo då man ha vart med barn, för barn är nyfikna och villl med ens bara vara med nya människor och framförallt "fröknar" som leker kurragömma å tagen med dem... 

 Cool är också ett ord som jag inte förstår mig riktigt på.. Hur är man då man är cool? samma sak som tuff?  är tuff samma sak som modig?

Jag minns i grundskolan då var det alltid prat om " *** vad cool han är" och "varför är jag inte populär?" Ska man lära barn att skilja på människor på det sättet? vill vi verkligen det med samhället. "men jag är inte lika cool som han, jag får inte vara med" är det vad vi vill höra av barn? 

Jag kan försäkra alla om att jag hade inte valt att inte vara "populär", jag ville vara populär, ville vara med dem coola. Men nu i efterhand vill jag inte det, visst vill man ha många kompisar/vänner men populär, NEJ tack. 


En tankeställare innan jag slutar att skriva..

Vad är det för skillnad på "Vänner" och "kompisar"?

Vet du vad dina Vänner/kompisar skulle ha svarat?

Tror du att med tanke på ditt svar ovan kan ha tänkt olikt någon som pratat om vänner/kompisar? (att ni inte menat samma sak, men sagt samma sak.)


Kram på er alla.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards