Ida -

Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

pengar är jobbiga!!

Av Ida - 18 mars 2008 08:55

Nu sitter jag här för första gången, bloggar på skolan. Vill ju inte som sagt att alla som känner mig ska veta vad min blogg heter,.. Men nu är jag den ende som sitter här på en sovmorgon, så varför inte? eller.. tja egentligen borde jag sitta och plugga på engelskaprovet som vi har om 45 minuter.. men.. vad jobbigt det blev, så då bloggar jag istället...

 Igår var det en dryg dag med redovisning som jag inte hade träat nåt på, men det gick hyffsat...vad är hyffsat?

Sen for jag på körskolan för att prata med dem om ett paket.. "startpaket" ja, jag skulle få ett specialpris för att jag gått handledarutb. hos dem.. så jag gick dit och frågade. Naturligtvis hade dem skickat fakturan dagen tidigare. Men vi kom överens om att jag skulle betala det billigare priset, det han inte hade fakturerat, inte för att jag fattar hur det skulle funka. Sen for jag hem och där låg fakturan, med ett helt annat pris.. :S Vad skulle jag fakturera?? så jag följde med mamma in till stan och gick ner dit. Dem hade nån grupputbildning eller handledarkurs eller nåt annat, så vi stack direkt. Sen då vi kör förbi så går en hel skock ut ur lokalerna, så vi parkerar igen och springer dit. Killen som var där, bakom disken, hade inget med sånna saker och göra så det enda han kunde göra var att be den andre killen, han som fakturerat att ringa upp.. Dock är han sjukskriven väldigt mkt och så går han inte efter något schema, så hur länge får jag vänta?? timmar, dagar och sen är ju påsklovet, då kan jag ju inte bara hux flux göra sånt..

Värt att nämnas är åxå att då jag var på första teorin, i onsdags, så ville jag boka in en körlektion, men hon tyckte att jag var för oerfaren och ville att jag skulle "plugga" mer teori först.. men vad jobbigt.. mer av vad? vägmärken? hur man svänger? placering?  jag kör i princip varje dag och har kört långt över 300 mil .. men men sånt får man acceptera.. 

DÅ jag då var där på dagen(igår) så frågade han vem jag körde med, då sa jag att jag inte fått börja än. Och han tyckte det var absurt så han bokade in mig på onsdagen på påsklovet, åd jag ändå ska på teorin på kvällen, så det passade bra tycker jag, å så är det ju ingen stress till skola å sånt efter och före.. Bra.


Nu måste jag verkligen öppna ett annat fönster och stänga det här.


KRAM  


 
 
johanna

johanna

18 mars 2008 09:49

BYT körskola! ;)

http://johannis3.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards